Ga naar inhoud

Goede Pascal Compiler voor Windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben op zoek naar een pascal compiler voor Windows. (het moeten dus windows progs worden :D) Natuurlijk heb ik zelf al gezocht, maar Irie Pascal werkt hier om de een of andere reden niet, FreePascal vindt ik alles behalve fijn en voor de rest? Wie weet er een ? (liefts met link natuurlijk) Ik kan nu wel leuk DOS progamma's maken, maar voor windows is toch wel wat orgineler, en beter lijkt mij. En ik heb nou niet echt zin om een andere taal te gaan leren (hoewel ik al een beetje C++ kan), en daarmee mijn Pascal ervaringen weg te 'doen'. [edit] kwam net Dev-Pascal tegen van www.bloodshed.net maar daar staat GNU bij, heb ik het verkeerd of is dat voor Linux? Laat mar, ik krijg aleen maar Acces Violation at... [/edit]
Link naar reactie
[quote:3ef482faef="turbo-pascal"]Hi, ik ben op zoek naar een pascal compiler voor Windows. (het moeten dus windows progs worden :D) Natuurlijk heb ik zelf al gezocht, maar Irie Pascal werkt hier om de een of andere reden niet, FreePascal vindt ik alles behalve fijn en voor de rest? Wie weet er een ? (liefts met link natuurlijk) Ik kan nu wel leuk DOS progamma's maken, maar voor windows is toch wel wat orgineler, en beter lijkt mij. En ik heb nou niet echt zin om een andere taal te gaan leren (hoewel ik al een beetje C++ kan), en daarmee mijn Pascal ervaringen weg te 'doen'. [edit] kwam net Dev-Pascal tegen van www.bloodshed.net maar daar staat GNU bij, heb ik het verkeerd of is dat voor Linux? Laat mar, ik krijg aleen maar Acces Violation at... [/edit][/quote:3ef482faef] Heb je ook al eens aan delfi of visual basic gedacht? Je hebt ook nog Borland C++. Deze is zowel voor windows als dos te gebruiken.
Link naar reactie
TP: a) volgens mij is het nog steeds delphi en niet delfi, maarja b) ik wil juist neit meer dos programma's maken maar win-programma's c) zoals ik al zei, ik kan al een klein beetje C+, maar ik vind Pascal tien keer zo makkelijk. (overzichtelijkere code) PASCAL [code:1:94026f01da] PROGRAM naam_van_het_programma; BEGIN write('Dit is toch redelijk makkelijk...'); END. [/code:1:94026f01da] C++ [code:1:94026f01da] #include <iostream.h> int main() { cout <<"Dit gaat nog wel maar als ik er variables en zo bij doe..."; RETURN 0; } [/code:1:94026f01da] (zoiets) d) Ik heb al redelijk wat ervaring met (Turbo-)Pascal, en het lijkt me zonde om die 'weg te gooien'. iig, ik zoek nog steeds een Pascal compiler voor windows, iemand ideeën?
Link naar reactie
[quote:b023bc38e7="turbo-pascal"]Kan ik dan gewoon Pascal taal gebruiken, maar dan met vele extra's zeg maar? Of... Ik zoek nog steeds een compiler :([/quote:b023bc38e7] Delphi is pascal maar met uitbreidingen om object-georienteerd te kunnen programmeren. Met gewoon pascal kun je voornamelijk console-programma's maken, maar windows-programma's wordt moeilijk denk ik. Gewoon pascal (dus niet objectpascal) werkt overigens ook in Delphi. Delphi is afaik een uitbreiding op pascal en een IDE erom heen. Ik heb met delphi en kylix uitsluitend console-programma's gemaakt en dat uitsluitend in pascal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...