Ga naar inhoud

VB 6.0 Decimaalberekeningen en landinstellingen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Als ik met mijn programma in VB berekeningen maak dan gaat alles goed. Ik sla alles op als text en bij het rekenen maak ik er weer met VAL(textgetal) een mooi getal van. Maar................. Als ik via Start , instellingen, configuratiescherm bij landinstellingen naar getal ga en ik wijzig decimaalsymbool van ,(komma) naar . (punt) dan lopen de berekeningen met decimalen in de soep. Hoe kan dit, en is het te omzeilen, want het programma draait alleen goed op een PC met als decimaalsymbool een , (komma). Weten jullie raad ? groetjes, Yvonne.
Link naar reactie
Beste Yvonne, Je getallen staan in tekstvorm in je programma. Je moet getallen met een punt als decimaal converteren naar een getal met een komma als decimaal. Maak de volgende sub private sub Conversie(textgetal) for Teller=1 to len(textgetal) strA=mid(textgetal,Teller,1) if strA="." then strGetal=left(textgetal,Teller-1) & "," & _ right(textgetal,len(textgetal)-Teller) exit for endif next Teller textgetal=strGetal end sub ga naar deze sub met: call Conversie(textgetal)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...