Ga naar inhoud

Animated gif in C++


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een programma in Borland C++ Builder en wilde een animated gif toevoegen. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Borland accepteerd alleen jpg, jpeg, bmp, ico, emf en wmf. Via google vind ik meer mensen met dit probleem. Er staat ecter nergens een oplossing bij. En om nou met een paar plaatjes en een timer zelf een 'animated gif' te gaan maken....
Link naar reactie
Borland C++ Builder heeft inderdaad geen native GIF support. Je zou het inderdaad zelf kunnen maken met een TImageList en de plaatjes in de list mbv een timer laten zien in een TImage. Maar een betere oplossing is om TGifImage te gebruiken. TGifImage is een gratis open-source component van Anders Melander en is zo'n beetje de defacto standaard als het gaat om GIF support in C++ Builder en Delphi. Zoek maar eens met Google op: Anders Melander TGifImage Source: [url=http://cvs.berlios.de/cgi-bin/viewcvs.cgi/kinneret/boot-floppy/Source/gifimage.pas?rev=1.2]TGifImage[/url]
Link naar reactie
[quote:1e02cb9699="Kamikaasje"]Download 'm anders van torry's.[/quote:1e02cb9699] Daar had ik hem al vandaan. :) Staat idd CB5 bij, maar bij de setup zegt ie al dat het nog niet getest is met v5. Beetje raar trouwens wat die doet. Heb het op 2 computers geprobeerd. pc1: (Win XP prof SP1) Installeren gaat goed. Een TImage kan nu ook gif lezen, maar geen animated gifs. Verder geen nieuwe dingen gevonden. pc2: Win XP home nog geen SP1 Installeren leek goed te gaan. TImage kent geen gifs Er is een TGifImage control bijgekomen, maar die herkent geen gifs. :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...