Ga naar inhoud

VB6: Schrijf-beveiliging controleren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Iemand enig idee hoe je kan controleren of een diskette beveiligd is tegen schrijven/wissen? [code:1:ce74bcaf42]Public Function DiskReady() As Boolean On Error Resume Next Err.Clear Dir "A:" DiskReady = (Err.Number = 0) End Function[/code:1:ce74bcaf42] Deze functie kijkt wel of er een diskette in zit, maar niet of deze beveiligd is. De IsReady functie van het FileSystemObject kijkt of de drive zelf beschikbaar is, dus dat zoek ik ook niet. Ik kan natuurlijk wel een bestandje proberen te schrijven, maar dit lijkt me erg 'high-level'. Bovendien moet je hem ook weer wissen als het wel lukt om te schrijven... Kan het niet makkelijker/netter? Groetjes Rob
Link naar reactie
Hmm, nee, het bestandje schrijven lijkt me de enige methode. VB kan hier overigens heel goed mee overweg (errorlevels) je krijgt een run-time error 70: permission denied Plats dit in je sub: [code:1:00007a7320]On Error GoTo respond 'fouten afvangen Open "A:\~VB!.tmp" For Output As #1 'bestand openen Close 'sluiten Kill "A:\~VB!.tmp" 'wissen eindelus: 'ga hier verder Exit Sub respond: fout = Err.Number On Error GoTo 0 If fout = 70 Then MsgBox "Schijf is tegen schrijven beveiligd!" Resume eindelus Else Error fout End If[/code:1:00007a7320] Dit levert op: Schrijven beveiligd (fout 70) -- "Schijf is tegen schrijven beveiligd" Andere fout (bv Geen floppy (fout 71)) -- "Run-time error 71 - disk not ready" en vliegt in debug mode Schijf OK -- geeft niets of om in jouw stijl te blijven: [code:1:00007a7320]Public Function DiskReadyToWrite() As Boolean On Error Resume verder Err.Clear Open "A:\~VB!.tmp" For Output As #1:close:kill verder: DiskReadyToWrite = (Err.Number = 0) End Function[/code:1:00007a7320] Dit is een betere diskready dan die van jou, die van mij vliegt er ook uit als er dus geen flopyp in zit OF hij schrijfbeveiligd is... mss ook wel alstie vol is :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...