anoniem Geplaatst: 24 oktober 2003 Delen Geplaatst: 24 oktober 2003 Hallo allemaal, Ik ben bezig met het leren van JAVA, nu heb ik als opdracht het programmeren van het spel Reversi. Alles leuk en aardig gelukt... totdat ik tegen een spelregel stuitte die zegt dat als de ene kleur niet kan zetten, de andere kleur aan de beurt is. (Dat lukte nog), maar als de andere kleur ook niet kan zetten dan is het spel over. Het probleem is nu: hoe kan ik bijhouden of allebei de kleuren ACHTER ELKAAR niet kunnen zetten? Zou het met een teller in paint kunnen? Als nou ik telkens als een beurt geweest is de teller met 1 ophoog en als er geen zet gedaan kan worden de teller opsla en vergelijk met de vorige teller die opgeslagen is, zou het dan lukken? Zo nee, wat dan :-? :-? :-? ? Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2003 Laat maar zitten mensen...(er hebben er al 2 gekeken :roll: ) Ik heb het probleempje opgelost door als er een zet gedaan wordt de teller te resetten. Zo kun je coderegels besparen en ziet het er wat overzichtelijker uit... ( :oops: Daar had ik wel wat eerder achter mogen komen :oops: ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen