Ga naar inhoud

Spel programmeren in JAVA....nog 1 klein foutje


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben bezig met het leren van JAVA, nu heb ik als opdracht het programmeren van het spel Reversi. Alles leuk en aardig gelukt... totdat ik tegen een spelregel stuitte die zegt dat als de ene kleur niet kan zetten, de andere kleur aan de beurt is. (Dat lukte nog), maar als de andere kleur ook niet kan zetten dan is het spel over. Het probleem is nu: hoe kan ik bijhouden of allebei de kleuren ACHTER ELKAAR niet kunnen zetten? Zou het met een teller in paint kunnen? Als nou ik telkens als een beurt geweest is de teller met 1 ophoog en als er geen zet gedaan kan worden de teller opsla en vergelijk met de vorige teller die opgeslagen is, zou het dan lukken? Zo nee, wat dan :-? :-? :-? ? Alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...