Ga naar inhoud

VBA Excel en datumnotatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen met het volgende probleem? Ik heb een formulier gemaakt, waarin op een label met de naam LbDatum de systeemdatum wordt weergegeven met de instructie: [color=blue:0b402921eb]LbDatum.Caption=Format(Date, "dd mmm yyyy")[/color:0b402921eb] De daum wordt dan weergegeven als volgt: 14 sep 2003, 14 okt 2003 etc. . Met een spinbutton kan de datum worden verhoogd of verlaagd. Met de instructie [color=blue:0b402921eb]Activecell.Offset(rijen,0).value=LbDatum.Caption[/color:0b402921eb] wordt de gekozen datum in een werkblad weggeschreven. De betreffende kolom is aangemerkt als datumveld, type 03-07-84. Behalve de maanden mei en oktober, worden de gegevens correct weggeschreven als 14-09-03, 14-11-03 etc. Bij de maand mei wordt de datum vermeld als 14 mei 2003 en de maand oktober als 14 10 2003. De cellen zelf zijn tekstvelden geworden, die je eerst moet converteren om er verder mee te kunnen werken. Zo worden ze bijvoorbeeld niet in een overzicht opgenomen. Wat doe ik fout?
Link naar reactie
je zou een kunnen proberen na elke wijzging de celeigenschappen opnieuw te zetten Activecell.Offset(rijen,0).value=LbDatum.Caption activecell.NumberFormat="dd-mm-yyyy" hoe staan de region settings van excel en windows zelf, hier heb ik ook al de meest vreemde situaties meegemaakt. ik neem aan dat je datum ophoogt met nieuwedatum=DateAdd("d",aantal,datum) Peter
Link naar reactie
Hallo Henrih, Wat jij nu doet is tekst weer omzetten naar datum formaat. Dat gaat bij mij ook wel eens fout. Ik denk dat je het beste de datum kan opslaan in een variabele en die datum op de worksheet zetten i.p.v. de datum van het label. Zo hoef je niet steeds om te switchen van datumformaat-middel naar tekst naar datumformaat-kort. Groeten, Wouter
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ben eruit en het probleem is opgelost :D . Ook hier leiden misschien meer wegen naar Rome, maar ik heb de oplossing gevonden door zowel de oorspronkelijke (systeem)datum als de de aangepaste datum in variabelen te plaatsen en daarmee verder werken en de label.caption niet te gebruiken voor gegevensopslag. Daar zat waarschijnlijk toch het probleem. Iedereen die heeft gereageerd (nogmaals) bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...