Ga naar inhoud

Databases en tabellen aanmaken


Aanbevolen berichten

Is er iemand die weet hoe ik VB6.0 databases en tabellen kan aanmaken. Ik doe wel een wat met databases, werk veel met databound grid control in VB. Meestal maak ik eerst in acces een database aan, waar ik dan vervolgens mee ga werken. Maar het kan soms wel eens makkelijk zijn, om vanuit vb (in de code) een database aan te maken. Weet iemand hoe dat moet?
Link naar reactie
Je kan met behulp van ADO databases, tabellen en velden maken. Zie bijvoorbeeld http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odeopg/html/deovrcreatingmodifyingaccesstables.asp Een andere optie is om SQL-queries te maken en die naar de database te versturen. Dat wordt dan iets als [code:1:e3434ae9c1] Dim Query As String Query = "CREATE TABLE mijntabel (id Char(6) PRIMARY KEY)" 'verdere databaseafhandeling [/code:1:e3434ae9c1] etcetera. Voor de CREATE-statements van SQL kun je volgens mij prima terecht in de handleiding van Access. Hopelijk heb je er wat aan!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...