Ga naar inhoud

VB6: VB6.exe genereerd fouten.... HELP!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi folks, Zo af en toe wordt ik verblijd met de volgende melding: [quote:4578cf605c]VB6.exe heeft fouten gegenereerd en wordt gesloten door Windows. U dient dit programma opnieuw te starten. Er wordt een foutenlogboek gemaakt.[/quote:4578cf605c] CRASH! Dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, begrijp ik, maar moet ik dit in een bepaalde hoek zoeken? Komen routines in een eindeloze lus terecht? Kan het met een SetFocus te maken hebben op een object dat geen focus meer kan hebben? Iets met Messageboxen op schermen die niet meer zichtbaar zijn? IEMAND ENIG IDEE WAAR IK ONGEVEER MOET ZOEKEN? Bedankt voor je tijd Rob
Link naar reactie
Als je nu nog even aangeeft wanneer dit nou precies gebeurt? [quote:0eeec16c86] Komen routines in een eindeloze lus terecht? [/quote:0eeec16c86] Dit kan, maar ik denk niet dat VB6 daardoor vast zal lopen... (eerder een fout die VB6 zelf aangeeft) [quote:0eeec16c86] Kan het met een SetFocus te maken hebben op een object dat geen focus meer kan hebben? [/quote:0eeec16c86] Geen idee. Het zou kunnen.. :-) [quote:0eeec16c86] Iets met Messageboxen op schermen die niet meer zichtbaar zijn? [/quote:0eeec16c86] als visible op off staat hoef je je daar geen zorgen over te maken... MSS kan je dat foutenlogboek hier plakken? :-)
Link naar reactie
Waar zit dat logboek eigenlijk? Ik heb in mijn applicatie een zoekscherm op een apart form. Deze is bedoeld om een relatie in een lijst op te zoeken en te selecteren. Wanneer de gebruiker dit scherm sluit, 'Hide' ik het, ipv 'UnLoad', zodat ik de volgende keer niet de lijst hoef te verversen. Op dit form zitten wat commandbuttons, die, wanneer ze geklikt worden, de focus weer terug geven aan de lijst. Ik heb wat messageboxjes gedefinieerd bij het valideren van de invoer in de zoekvakjes (textboxen) VB crasht (af en toe, dus ik kan het niet goed tracen) op het moment dat ik in het zoekscherm geweest ben en vervolgens de applicatie afsluit (in design-time uiteraard). Het gebeurt dus te weinig om het precies te achterhalen. Bij andere projecten heb ik hier nooit last van, dus VB zelf zal dan wel goed zijn, neem ik aan. ROB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...