Ga naar inhoud

C++: korte vragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben een C++-beginner en heb enige vragen voor iemand die er meer vanaf weet! 1. De set_new_handler() uit <new.h> lijkt mij zeer makkelijk in gebruik. Kan ik deze functie echter meerdere keren gebruiken, d.w.z. in elke class die ik maak er 1 definieren? Of mag het er per definitie maar 1 zijn (en zou die dus, als je meerdere classes gebruikt, in de main() moeten komen te staan)? Of grijpt C++ naar de new_handler van de class waarin de fout zich heeft voorgedaan? 2. memset(): in welke gevallen is deze functie zinnig? Als je variabelen, bijvoorbeeld in een loop, opnieuw gebruikt ofzo? Ik kom ook wel eens code tegen waar alle structs ge-memset worden, maar waarom precies? 3. De string-class. Voor zover ik weet is C nog altijd sneller dan C++ qua performance. Dat geldt dus ook voor de string-klasse, naar ik aanneem - d.w.z.: gebruik van std::string ipv gewone char * vergt meer rekentijd en geheugen? Het gaat natuurlijk maar om microseconden of is het "erger". Kortom, is std::string echt trager dan de char * of is dit verschil verwaarloosbaar? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
3. Als je 5000 strings moet maken voor bijv een grote database kan het aanroepen voor al die constructors best veel tijd duren. Daarbij als je een char array of char pointer gebruikt, wordt er alleen een variable gemaakt. Het is net zoiets als auto_ptr, als je er (te) veel van gebruikt gaat het merkbaar langzamer dan normale pointers.
Link naar reactie
[i:121c1eb638]memset[/i:121c1eb638] wordt gebruikt om variabelen te initialiseren naar een gedefinieerde waarde. Bij gewone variabelen lukt dat nog wel tijdens de declaratie zoals in [code:1:121c1eb638]int i=0;[/code:1:121c1eb638]Bij structs lukt dat niet omdat je ieder element van een struct door moet bij het uitvoeren van de code. [i:121c1eb638]memset[/i:121c1eb638] houdt het geheel overzichtelijk en werkt veel sneller omdat je met een pointer werkt.
Link naar reactie