Ga naar inhoud

reeks getallen verkorten in excel


anoniem

Aanbevolen berichten

het heet VB[b:65faeadec0]A[/b:65faeadec0], MAJOR difference Wel eens ervaring met basic gehad? Nee? Volg dan een tutorial, dit forum is geen scriptgenerator... - De macroeditor kan ook wele eens ahandig zijn! jaa! margoed, ik vergeef het je ;-) [code:1:65faeadec0] Sub max() ' ' Maximum macro ' (C)03/09/11 by {= ValHallA SW =}, Webspider Corp. ' http://platypusnet.org ' ' Licensed under GPL ' Removing the comments above is illegal under international copyright laws. Min = 100 'minimaal 100 ' For kolom = 65 To 65 + 7 'A=65 tot, steeds 1 letter verder For rij = 14 To 14 'alleen rij 14 nemen cel$ = Chr$(kolom) + LTrim$(RTrim$(Str$(rij))) 'teken van kolom nemen en een tekst van variabele rij maken Range(cel$).Select 'cel selecteren If ActiveCell.Value < Min Then 'kleiner dan het minimum? Selection.Delete Shift:=xlToLeft 'delete en naar links schuiven End If Next Next End Sub [/code:1:65faeadec0] Bedenk zelf maar waar je het in moet vullen. Oh jah, ik ben nu ff te lui een schermpje er bij te maken, die kun je ook wel erbij krijgen, als je het heel lief vraagt :-)
Link naar reactie
[quote:4c202297c9="hardscarf4"](Ik heb ook geen geduld voor het opzoeken van fouten in de code)[/quote:4c202297c9] Dit stukje software is gegarandeerd bugloos. Voor Excel XP in ieder geval :-) Gewoon dit doen: [list:4c202297c9] Tools-Macro-Visual Basic Editor Insert-Module Code er in plakken Goede getallen invullen op |> drukken [/list:u:4c202297c9] As simple as that!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...