Ga naar inhoud

C++, Opslaan


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben begonen met C++ ik heb dit nooit eerder gedaan, mij probleem is ik heb deze scripts op internet gevonden maar ik weet niet hoe ik de script moet laten werken, of hoe moet ik hem opslaan(bv)txt.bat. , deze is de script #include <windows.h> #include <iosteam.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> int main() { cout << "Hello World!" << endl; cout << "Press ENTER to continue..." << endl; getchar (); return 0; }
Link naar reactie
Wat je daar hebt is geen script maar een source-code die gecompileerd moet worden. Het resultaat van een (succesvolle) compilatie is een executable die je kunt runnen. Dus moet je op zoek naar een C++ compiler. Oh ja, en opslaan als bv [i:dbccdc5b06]main.cpp[/i:dbccdc5b06] of [i:dbccdc5b06]eerstetest.cpp[/i:dbccdc5b06] of zoiets. Het enige dat er (min of meer) belangrijk aan is, is de extensie.
Link naar reactie
Als je met notepad doe, let er dan wel op dat, als je filename (filename.cpp) een spatie bevat, je er quotes ("") omheen zet. Anders dan krijg je filename.cpp.txt. Trouwens, ik weet niet waarmee je werk, maar een échte ontwikkel omgeving, werkt meestal het beste. Bijvoorbeeld Dev-C++, heb je syntaxhighlighting, heel overzichtelijk. En ook fouten vinden. Nogal handig als beginner. Een aanrader dus (Dev-C++). Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...