Ga naar inhoud

[c++] I/O aansturen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:c84d140433="yoleri"]*wijst naar ouwe rotjes*[/quote:c84d140433] :-? Aan starter: heb je een user manual, programmers guide of wat dan ook van dat ding? Zo niet, dan begin je niet veel. Er zijn een paar stappen die voor dit soort devices gelden: * configureren via bv telnet sessie, seriele poort of wat er beschikbaar is; dit is eenmalig * daarna vanuit je applicatie verbinding tot stand brengen; het hangt af van de configuratie of je applicatie zich als een client of als een server moet gedragen * daarna via de gedefinieerde commandos (zie user manual etc) outputs zetten en inputs lezen Als je meer wilt weten, laat maar horen uiteraard nadat je de user manual , programmer's guide etc hebt gelezen 8) PS: een link die ik in de gauwigheid vond: http://www.icop.com.tw/products_detail.asp?ProductID=114
Link naar reactie
[quote:dc8e84b6d0="Wim Sturkenboom"][quote:dc8e84b6d0="yoleri"]*wijst naar ouwe rotjes*[/quote:dc8e84b6d0] :-? Aan starter: heb je een user manual, programmers guide of wat dan ook van dat ding? Zo niet, dan begin je niet veel. Er zijn een paar stappen die voor dit soort devices gelden: * configureren via bv telnet sessie, seriele poort of wat er beschikbaar is; dit is eenmalig * daarna vanuit je applicatie verbinding tot stand brengen; het hangt af van de configuratie of je applicatie zich als een client of als een server moet gedragen * daarna via de gedefinieerde commandos (zie user manual etc) outputs zetten en inputs lezen Als je meer wilt weten, laat maar horen uiteraard nadat je de user manual , programmer's guide etc hebt gelezen 8) PS: een link die ik in de gauwigheid vond: http://www.icop.com.tw/products_detail.asp?ProductID=114[/quote:dc8e84b6d0] Configureren van Mity-Mite gaat via een programma wat er bij gelevrt was, de poorten aansturen lukt met dat programma, maar ik wil een programma maken da niet grafisch is, en een gewone C file is met win32 applicatie. Ik ga namelijk ook en andere module aan sturen waar niet een vats programma bij zit, werkt trouwens met DOS :( en Borland C++ (DOS versie van C++) Ik moet daarom weten hoe ik de inputs kan uitlezen in los programma, deze waardes kan ik dan voa SOCKETS naar een gewone PC sturen. Alle hulp is welkom, dus toch bedankt. GR TP (PS, Dit is echt wel leuk spul :P )
Link naar reactie
Op de eerder gegeven link kun je veel info vinden; spit die site (volg de link LP200 Technical Application)) eens goed door, er lijkt genoeg info voorhanden. Op [url=http://www.dmp.com.tw/app/lt200/tcp_ctrl.htm]deze[/url] pagina staat de command set (zo te zien). Om te spelen kun je in eerste instantie een telnet sessie gebruiken (als dat ding zich tenminste als een server gedraagt, ik denk het wel) aangezien het protocol tekst-gebaseerd lijkt. Gewoon proberen dus. Daarna kun je dan je eigen (telnet) client maken die specifiek geschikt is voor jouw toepassingen. En het is inderdaad mooi spul.
Link naar reactie
[quote:6f55767af5="Wim Sturkenboom"]Op de eerder gegeven link kun je veel info vinden; spit die site (volg de link LP200 Technical Application)) eens goed door, er lijkt genoeg info voorhanden. Op [url=http://www.dmp.com.tw/app/lt200/tcp_ctrl.htm]deze[/url] pagina staat de command set (zo te zien). Om te spelen kun je in eerste instantie een telnet sessie gebruiken (als dat ding zich tenminste als een server gedraagt, ik denk het wel) aangezien het protocol tekst-gebaseerd lijkt. Gewoon proberen dus. Daarna kun je dan je eigen (telnet) client maken die specifiek geschikt is voor jouw toepassingen. En het is inderdaad mooi spul.[/quote:6f55767af5] He bedankt, ik heb het aan de praat, moet alleen nog deschakelaars solderen. :lol: :lol: Gr TP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...