Ga naar inhoud

compiler installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb problemen om een compiler te installeren.het is een gratise versie luistert naar de naam gnu c++.als ik de bestanden kopieer naar mijn harde schijf en ze in een map plaats C:\DJGPP moet ik volgens de installatie procedure nog deze regels aan het autoexec.bat bestand invoegen namelijk; set DJGPP=C:\DJGPP\DJGPP.ENV set PATH=C:\DJGPP\BIN;%PATH% nu ken ik het bestand wel vaag en dacht te menen dat het een bestand was waarin de basis configuratie ligt voor het systeem,het spijtige is dat ik geen weg vind om die map te benaderen(ik vind ze niet!!!!).ik ben beginnend in c++ en zou graag wat oefeningen maken kan iemand mij verder helpen met de juiste installatie in dat programma. :o :o :o
Link naar reactie
[quote:f430a4321a="flupeke"]ik heb problemen om een compiler te installeren.het is een gratise versie luistert naar de naam gnu c++.als ik de bestanden kopieer naar mijn harde schijf en ze in een map plaats C:\DJGPP moet ik volgens de installatie procedure nog deze regels aan het autoexec.bat bestand invoegen namelijk; set DJGPP=C:\DJGPP\DJGPP.ENV set PATH=C:\DJGPP\BIN;%PATH% nu ken ik het bestand wel vaag en dacht te menen dat het een bestand was waarin de basis configuratie ligt voor het systeem,het spijtige is dat ik geen weg vind om die map te benaderen(ik vind ze niet!!!!).ik ben beginnend in c++ en zou graag wat oefeningen maken kan iemand mij verder helpen met de juiste installatie in dat programma. [/quote:f430a4321a] Welk Operating System (OS) gebruik je?
Link naar reactie
[quote:8b27f5dc19="h4xX0r"][quote:8b27f5dc19="flupeke"]ik heb problemen om een compiler te installeren.het is een gratise versie luistert naar de naam gnu c++.als ik de bestanden kopieer naar mijn harde schijf en ze in een map plaats C:\DJGPP moet ik volgens de installatie procedure nog deze regels aan het autoexec.bat bestand invoegen namelijk; set DJGPP=C:\DJGPP\DJGPP.ENV set PATH=C:\DJGPP\BIN;%PATH% nu ken ik het bestand wel vaag en dacht te menen dat het een bestand was waarin de basis configuratie ligt voor het systeem,het spijtige is dat ik geen weg vind om die map te benaderen(ik vind ze niet!!!!).ik ben beginnend in c++ en zou graag wat oefeningen maken kan iemand mij verder helpen met de juiste installatie in dat programma. [/quote:8b27f5dc19] Welk Operating System (OS) gebruik je?[/quote:8b27f5dc19] [quote:8b27f5dc19="flupeke"]mijn besturingsysteem is windows xp home[/quote:8b27f5dc19] [url=http://www.chem.gla.ac.uk/~louis/software/faq/q1.html]Setting Environment Variables[/url] (helemaal onderaan en vergeet het [i:8b27f5dc19]autoexec.bat[/i:8b27f5dc19] bestand) Voeg een nieuwe Systeem variabele toe met als naam: [color=blue:8b27f5dc19][i:8b27f5dc19]DJGPP[/i:8b27f5dc19][/color:8b27f5dc19] en waarde: [color=blue:8b27f5dc19][i:8b27f5dc19]C:\DJGPP\DJGPP.ENV[/i:8b27f5dc19][/color:8b27f5dc19] Wijzig de huidige Systeem variabele [i:8b27f5dc19]PATH[/i:8b27f5dc19]. Voeg aan deze regel de waarde [color=blue:8b27f5dc19][i:8b27f5dc19];C:\DJGPP\BIN[/i:8b27f5dc19][/color:8b27f5dc19] toe.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:f9eca13e6e="h4xX0r"][quote:f9eca13e6e="h4xX0r"][quote:f9eca13e6e="flupeke"]ik heb problemen om een compiler te installeren.het is een gratise versie luistert naar de naam gnu c++.als ik de bestanden kopieer naar mijn harde schijf en ze in een map plaats C:\DJGPP moet ik volgens de installatie procedure nog deze regels aan het autoexec.bat bestand invoegen namelijk; set DJGPP=C:\DJGPP\DJGPP.ENV set PATH=C:\DJGPP\BIN;%PATH% nu ken ik het bestand wel vaag en dacht te menen dat het een bestand was waarin de basis configuratie ligt voor het systeem,het spijtige is dat ik geen weg vind om die map te benaderen(ik vind ze niet!!!!).ik ben beginnend in c++ en zou graag wat oefeningen maken kan iemand mij verder helpen met de juiste installatie in dat programma. [/quote:f9eca13e6e] Welk Operating System (OS) gebruik je?[/quote:f9eca13e6e] [quote:f9eca13e6e="flupeke"]mijn besturingsysteem is windows xp home[/quote:f9eca13e6e] [url=http://www.chem.gla.ac.uk/~louis/software/faq/q1.html]Setting Environment Variables[/url] (helemaal onderaan en vergeet het [i:f9eca13e6e]autoexec.bat[/i:f9eca13e6e] bestand) Voeg een nieuwe Systeem variabele toe met als naam: [color=blue:f9eca13e6e][i:f9eca13e6e]DJGPP[/i:f9eca13e6e][/color:f9eca13e6e] en waarde: [color=blue:f9eca13e6e][i:f9eca13e6e]C:\DJGPP\DJGPP.ENV[/i:f9eca13e6e][/color:f9eca13e6e] Wijzig de huidige Systeem variabele [i:f9eca13e6e]PATH[/i:f9eca13e6e]. Voeg aan deze regel de waarde [color=blue:f9eca13e6e][i:f9eca13e6e];C:\DJGPP\BIN[/i:f9eca13e6e][/color:f9eca13e6e] toe.[/quote:f9eca13e6e] Zo zou et inderdaad moeten werken, ik heb et ook zo gedaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...