Ga naar inhoud

Zoeken met VBA in Microsoft Access


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn werk is in Microsoft Access een "database" gemaakt met van die prachtige formulieren erin zodat het net een "applicatie". Hierin wil men kunnen zoeken op trefwoorden welke in een aparte tabel staan. Het heeft wat weg als je zoekt in Windows dan krijg je een resultaat met alle bestanden. Ik wil dus kunnen zoeken op 1, 2 of 3 zoekwoorden. Vervolgens moeten alle boeken (het is een bibliotheek app) getoond worden die gekoppeld zijn aan die trefwoorden. Daar klik ik dan op en dan wordt het juiste formulier geopend. Nu had ik iets in VBA gemaakt maar het werkt niet..... Kan iemand mij helpen? Snap je wat ik bedoel? Bedankt vast
Link naar reactie
[quote:fd7a785ad7="Ernst2003"]Kan iemand mij helpen?[/quote:fd7a785ad7]Vast wel 8) Het helpt als je vertelt wat je zelf geprobeerd hebt (filters, zoeken, ... ) en hoe. Vertel ook even wat het niet doet. Plaats eventueel relevante VBA code hier (met wat uitleg). Ik heb lang geleden zoiets gemaakt waarbij de gebruiker een trefwoord kon invullen en vervolgens kon opgeven in welke veld / welke velden er gezocht moest worden. Als resultaat werden dan alleen die records getoond die het gegeven trefwoord bevatten in de gespecificeerde velden. Werkte met sql statements in VBA.
Link naar reactie
Ik heb een formulier gemaakt Met daarin een textveld waar de trefwoorden (die in een aparte tabel staan) ingevoerd kunnen worden. Er is dus een tabel met ID en naam trefwoord. Vervolgens is er een tabel met boeken. Dan is er dus weer een tabel waarin staat dat boek ID 10 gekoppeld is aan trefwoord 1, 2 en 3. De bedoeling is dus dat als iemand trefwoord "Professioneel adviseren" intoetst dat alle boeken getoond worden die hieraan gekoppeld is. Mijn code gaat nergens over.......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...