anoniem Geplaatst: 29 juli 2003 Delen Geplaatst: 29 juli 2003 Vroeger (voor gisteren) heb ik altijd Bloodshed DevC++ 4.0 gebruikt en het werkte prima behalve voor de feit dat het iets ging achterlopen. Met namespaces had hij een beetje problemen (std::string bijv). Nu heb ik DevC++ 5.0 beta gedownload en gelijk uitgetest. String doet hij fantastisch alleen cout heeft hij moeite mee als ik #include <iostream> doe (dat was toch deel van de nieuwe standaard?). Als ik #include <iostream.h> doe dat werkt cout alleen geeft hij een warning dat het verouderd is. Met windows proggen moet je gewoon #include <windows.h> blijven doen. Hoe weet ik bij welke headers ik een .h achter moet zetten of niet? En waarom werkt #include <iostream> niet terwijl die header gewoon bestaat? P.S. Ik heb gezocht op google voor ANSI ISO C++ standard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2003 Gebruik je wel std::cout of using namespace std; wat verplicht is bij de "nieuwe" headers? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2003 nee, maar hij werkt nu wel bedankt! Ik vind het eigenlijk nogal omslachtig. Is er een manier waardoor je het allemaal in 1 keer doet? En moet je om streams te gebruiken zoiets ook doet of niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2003 Voor elke functie en voor elk object, dus streams ook, moet je de namespace identifier van de STL-namespace, std, meegeven: Je kan of voor alle standaard-functies en objecten uit de STL de namespace identifier meegeven, dus std::cout std::cin std::sort etc.... of je kan één keer aangeven dat je 'voortaan' de standaard-namespace std gebruikt met: using namespace std; dan kan je voortaan gewoon weer cout<<"blabla"<<endl; gebruiken. Zelf vind ik het gebruik van std::cout<<"blabla"<<std::endl; beter, omdat je dan in één oogopslag kan zien dat een object/functie uit de STL komt en niet uit je eigen code. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen