Ga naar inhoud

XP uiterlijk in VB6??


anoniem

Aanbevolen berichten

Je kan toch zo'n Manifest bestand maken? Deze kan je dan invoegen als resource of bij het programma zetten. Dit is een XML bestand met hierin informatie voor Windows, o.a. die XP-stijl dacht ik. Volgens mij staat hier wat meer info: http://www.turtletips.com/vbtips/. En zo niet, dan moet je zelf zoeken en daar leer ook het meeste van! :wink:
Link naar reactie
Ik ben er uit. Als iemand interesse heeft (Zie [url=http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Code/Libraries/XP_Visual_Styles/Making_VB_Apply_Visual_Styles_at_Design_and_Debug_Time/article.asp]deze site[/url] voor een uitgebreide manier): 1. Voeg een bestand toe aan het programma met de volgende inhoud en geef het bv de naam "Form1.exe.manifest" (De programma naam dus!) en plaats het in de map van de EXE. (Door het de naam VB6.exe.manifest of vb5.exe.manifest te geven en in de VBmap te zetten kun je de IDE een XP stijl geven) [code:1:fae9942186]<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0"> <assemblyIdentity version="1.0.0.0" processorArchitecture="X86" name="CompanyName.ProductName.YourAppName" type="win32" /> <description>Your application description here</description> <dependency> <dependentAssembly> <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls" version="6.0.0.0" processorArchitecture="X86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df" language="*" /> </dependentAssembly> </dependency> </assembly> [/code:1:fae9942186] 2. Een voorbeeld van de VB-code (Je moet naar InitCommonControls linken, en je moet natuurlijk Windows XP hebben!!) [code:1:fae9942186] Private Type tagInitCommonControlsEx lngSize As Long lngICC As Long End Type Private Declare Function InitCommonControlsEx Lib "comctl32.dll" _ (iccex As tagInitCommonControlsEx) As Boolean Private Const ICC_USEREX_CLASSES = &H200 Public Function InitCommonControlsVB() As Boolean On Error Resume Next Dim iccex As tagInitCommonControlsEx ' Ensure CC available: With iccex .lngSize = LenB(iccex) .lngICC = ICC_USEREX_CLASSES End With InitCommonControlsEx iccex InitCommonControlsVB = (Err.Number = 0) On Error Goto 0 End Function Public Sub Main() InitCommonControlsVB ' Start your application here: End Sub [/code:1:fae9942186] Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
ik heb een klein beetje ervaring met ActiveX controls en OCX bestanden en kun je niet gewoon de ocx bestanden waar xp ook gebruik van maakt voor die mooie fancy knoppen niet gewoon voor je eigen vb-programma's gebruiken? ik heb echt geen idee waar die fancy ocxjes (of dll oid) dan gevonden mogen worden maar toch... :wink: kan dit lukken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...