Ga naar inhoud

c/c++ compiler


Aanbevolen berichten

Degenen waar ik meer of minder ervaring me heb: Als beginner begin je bij het begin. In dat geval zou ik [b:46f37921ec]lccwin[/b:46f37921ec] of [b:46f37921ec]devcpp[/b:46f37921ec] gaan gebruiken. Geen drag-and-drop, je moet alles zelf uitvinden. Het geeft je ook meer inzicht hoe Windows programma's werken. lccwin heeft een goede help op de Windows API, maar is alleen C. Beiden zijn freeware. Ik zie nog steeds hoe beginners ruzie hebben met [b:46f37921ec]MS VisualC++[/b:46f37921ec] om een user interface in elkaar te draaien en te begrijpen hoe het allemaal in elkaar steekt. Dat roept herinneringen op; ook ik heb het als beginner geprobeerd en de handdoek in de ring geworpen. Met lccwin bereikte ik sneller resultaten dan met VC++. Ik ben altijd behoorlijk gecharmeerd geweest van de Borland produkten, dus als je geld hebt en een drag-and-drop programma zoekt, zou ik [b:46f37921ec]Borland C++Builder[/b:46f37921ec] adviseren.
Link naar reactie
Een compiler die makkelijk is? :o Hoezo makkelijk? Een c/c++ compiler voldoet meestal gewoon aan de ISO standaard, dus dezelfde set instructies. Of bedoel je soms het pakket? Dat maakt het een en ander makkelijker of niet. Ik zou niet meteen met Borland werken, omdat Borland een eigen componentenstructuur heeft (VCL en CLX) en eigen wrapper classes. Dit is allesbehalve standaard, je leert er niet mee programmeren. Ik zou eerst eens beginnen met een freeware compiler inderdaad. Lees een boek en begin met de basisbginselen in de vorm van console-applicaties. Leer pointers en arrays. Daarna stap je over op bijvoorbeeld een Borland of Microsoft pakket. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Microsoft. IDE is fijner en compiler genereert gewoon betere code. Maar als je veel Windows applicaties wilt maken, kies dan voor Borland. Bespaart je gewoon een heleboel werk, al zul je soms de ongemakken van de IDE voor lief moeten nemen.
Link naar reactie
Ik ben afgelopen jaar met C++ begonnen op school. Daar werken we met de Borland Builder. Zelf gebruik ik sinds kort Devcpp en die bevalt me prima. btw Borland Builder is verkrijgbaar via school voor slecht € 9,15. Op voorwaarde dat je aan een school verbonden bent en de school aangeloten is bij surf.
Link naar reactie
Je leert pas programmeren in C/C++ op de commandline, dat klinkt stom maar daar begin je pas echt en daar leer je ook veel van waar je veel later in Windows en Linux veel aan zal hebben. Je hebt dus een freeware C/C++ compiler nodig. Je schijft het desnoods met edit (als je toch in MS-DOS bezig bent :wink: ), UltraEdit, Kladblok, Crimson Editor, etc. Een goed Nederlands handboek is ook altijd handig. En als je dat eenmaal onder de knie hebt... ...dan begin je in Windows en dan kies je tussen verschillende ontwikkelomgevingen (MS VC++(.NET), C++Builder, DevC++). Ik raad je ook C++Builder aan, als we over een aantal jaar in het Linux-tijdperk zitten geeft deze ook een makkelijke overgang naar Kdevelop :wink: Maar dat is natuurlijk niet de enige redenen :)
Link naar reactie
Ik gebruik DevC++ voor de keer dat ik prog. [offtopic] ik moet er toch eens aan beginnen om ut echt te leren, ik heb nu alleen nog maar een paar basis dingen die ik trouwens weer vergeten ben. [/offtopic] [ontopic] maar ik vind DevC++ erg makkelijk, je hoeft maar ff over de knopjes te gaan en je weet bijna meteen welke het is. Het is erg makkelijk, ook voor een nieuw iemand(ook zoals ik) Greetz, Rens_uit_His
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...