Ga naar inhoud

ActiveX


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende properties gedefinieerd in mijn ActiveX control. Als ik nu via de code onder Command1 deze propertie opvraag krijg ik een foutmelding: 'type mismatch'. Ik snap niet wat ik verkeerd doe, het is waarschijnlijk iets heel kleins, want als ik in de code onder command1_click in plaats van UserControl11.Selected(x) bijvoorbeeld UserControl11.Selected(1) intype, dan treedt er geen fout op. Maar zodra ik de waarde tussen haakjes in een variabele zet, dan treedt er wel een fout op. Ra Ra. Het enige dat ik gebruik is 1 ActiveX control met daarop 1 filelistbox en een (test)formulier met daarop 1 button. 'code in activeX control Public Property Get Selected(x As Integer) As String Selected = File1.Selected(x) End Property Public Property Get FileCount() As Integer FileCount = File1.ListCount End Property 'code op test-formulier Private Sub Command1_Click() For x = 0 To UserControl11.FileCount - 1 If UserControl11.Selected(x) = True Then Debug.Print x End If Next x End Sub
Link naar reactie
:lol: ok ;) Waarschijnlijk slaat hij de variabele verkeerd op. At runtime kan hij niet van welk type hij is. Jij print nu die variabele uit. Maar dat is een integer terwijl de funtie waarschijnlijk een type string wil. dus dan doe je [code:1:067e82e8c0] print (string(x)) [/code:1:067e82e8c0] get the idea? de syntax klopt zo waarschijnlijk niet, ik ben geen vb programmer. Die zul je zelf op moeten zoeken, maar het heeft daar iets mee te maken, variabelen werken ook zo :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...