Ga naar inhoud

exporteren naar .exe in VB (versie office XP)


Aanbevolen berichten

Hoi Foaly, jij wil van je VB-code een volwaardig uitvoerbaar programma maken en daar heb je volgens mij het eigenlijke VB-packet nodig. Met alleen Office zal dat niet gaan. [quote:612aeccc73]ctrl+c & ctrl+v naar de "full-blown" versie?[/quote:612aeccc73] Dat versta ik ook niet. Of is onze vriend cim een beetje met onze voeten aan 't spelen? Guido
Link naar reactie
[quote:4715d17fe0="Foaly"]Ik heb een programmaatje geschreven in de geïtregeerde versie van visiual basic in office xp maar ik zie nu dat ik die niet naar .exe kan exporteren onder het pull-down-menu bestand. Is er nog een andere manier om er een executable bestand van te maken?[/quote:4715d17fe0] Office -> [url=http://msdn.microsoft.com/vba/]VBA[/url] (Visual Basic for Applications) -> Macro Visual Basic -> Visual Basic -> Executable
Link naar reactie
[quote:87ef6662eb="guido1"].... [quote:87ef6662eb]ctrl+c & ctrl+v naar de "full-blown" versie?[/quote:87ef6662eb] Dat versta ik ook niet. Of is onze vriend cim een beetje met onze voeten aan 't spelen? Guido[/quote:87ef6662eb] neuh :) had idd m'n bedoeling wat duidelijker moeten omschrijven. afaik is vba als taal een subset van vb en bedoeld voor het automatiseren van bepaalde taken binnen office. vb is de volwaardige(re) versie en bedoeld om "standalone" applicaties te ontwikkelen. met de copy paste handeling bedoelde ik dus het (mogelijk) overzetten van Foaly's code van de vba-editor naar die van vb.
Link naar reactie
Hoi Foaly, ik zal nog eens een poging doen. Visual Basic -> Visual Basic -> Executable [quote:3421c699cf]Office -> VBA (Visual Basic for Applications) -> Macro[/quote:3421c699cf] De Visual Basic dat jij in Office gebruikt hebt heet voluit: [b:3421c699cf]Visual Basic for Applications[/b:3421c699cf] of afgekort VBA en, spijtig voor u, kun je er alleen macro's mee schrijven die je binnen Office kunt gebruiken. [quote:3421c699cf]Visual Basic -> Visual Basic -> Executable[/quote:3421c699cf] Dit is een volledig zelfstandig packet. Daar kun je dezelfde macro's mee schrijven en je kan bovendien je macro's compileren tot zelfstandige uitvoerbare programma's en dat zijn de gevraagde exe files. Met andere woorden: Je hebt pech. Guido
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...