Ga naar inhoud

'half geluid'


Aanbevolen berichten

Misschien is het een beetje een te technische vraag, maar je weet maar nooit of er iemand tussen zit die er iets van weet... Met een VR-bril zie je steeds maar een half beeldje. Zoiets wil ik ook met geluid doen. Hoeveel microseconde van een geluid is een 'half' geluid? Er zullen vast mensen zijn die zeggen 'een half geluid bestaat niet'. Het bestaat echter wel degelijk: speel op een keyboard maar eens een toon en zet snel daarna het keyboard uit. Het geluid klinkt dan 'niet af'.
Link naar reactie
[quote:9d7fb121e5] Wil je het geluid continu afwisselend links en rechts uit je luidspreker laten horen (zoals links-recht-links truuk bij die brillen)?[/quote:9d7fb121e5] Precies! :) Alleen die brillen laten op elk glas steeds maar een [b:9d7fb121e5]half[/b:9d7fb121e5] beeldje zien. Dus voor geluid wil ik het proberen met een 'half' geluid.
Link naar reactie
[quote:65c5dc5c97="m021"][quote:65c5dc5c97] Wil je het geluid continu afwisselend links en rechts uit je luidspreker laten horen (zoals links-recht-links truuk bij die brillen)?[/quote:65c5dc5c97] Precies! :) Alleen die brillen laten op elk glas steeds maar een [b:65c5dc5c97]half[/b:65c5dc5c97] beeldje zien. Dus voor geluid wil ik het proberen met een 'half' geluid.[/quote:65c5dc5c97] Komt het volgende principe daar niet dicht bij in de buurt... Gewoon het geluid simultaan uit zowel de linker als de rechter luidspreker afspelen. En dan afwisselend het geluid afwisselend links en rechts dempen.
Link naar reactie
[quote:426c3afc06]Komt het volgende principe daar niet dicht bij in de buurt... Gewoon het geluid simultaan uit zowel de linker als de rechter luidspreker afspelen. En dan afwisselend het geluid afwisselend links en rechts dempen.[/quote:426c3afc06] Dat kan ook. Maar dan moet ik nog steeds weten met welk interval. Is dat bijv. 250 ms., 100 ms., ...? Het zou mooi zijn als dit samenvalt met de duur van een 'half geluid'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...