Ga naar inhoud

[vb] ftp-progje gaat hangen


Aanbevolen berichten

Ik loop tegen het volgende probleem op: - er loopt een proces (A) welke telkens een aantal plaatjes in een map plaatst. - er loopt een tweede proces (B) welke telkens via ftp op de server kijk wat hij moet doen. Vervolgens stuurt hij het gevraagde plaatje naar de server. Enz. enz Hieronder staat de code van proces (B). Na een aantal malen gaat het progje hangen in de response-tak (put-statement). Kan mij iemand een hint geven hoe dit hangen te voorkomen???? [code:1:945afd6732]Dim FileSystemObject As Object Private Sub Command1_Click() Dim t t = 0 While t < 300 RequestFTP ResponseFTP t = t + 1 Wend netFTP.Execute , "QUIT" End Sub Private Sub Form_Load() Set FileSystemObject = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") netFTP.RemoteHost = "12.34.56.78" netFTP.RemotePort = 21 netFTP.UserName = "test" netFTP.Password = "test" End Sub Private Sub RequestFTP() Dim lus If FileSystemObject.FileExists("c:\plaatje.exp") = True Then FileSystemObject.DeleteFile "c:\plaatje.exp", True End If netFTP.Execute , "GET plaatje.exp c:\plaatje.exp" While netFTP.StillExecuting DoEvents Wend End Sub Private Sub ResponseFTP() netFTP.Execute , "PUT :\windows\desktop\vb\capture\plaatje_1.jpg" While netFTP.StillExecuting DoEvents Wend End Sub[/code:1:945afd6732] verder: er wordt gebruikgemaakt van WarFtp size plaatje ca. 30Kbytes size exp ca 10 bytes
Link naar reactie
als het goed is moet er een variabele zijn die aangeeft wat de status is van het netFTP object. Receiving, connecting,sending, etc Als hij in de lus blijft, wat is dan de status van een dergelijke variabele. Ik weet niet hoe hij in jou geval heet, maar weet haast zeker dat er zoiets voor dat object bestaat. suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...