Ga naar inhoud

Source code hacken


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Dit is niet wat het lijkt, ik vraag geen hulp om een of ander belangrijk programma te hacken, maar wel iets dat er op lijkt, maar geen zorgen het is allemaal legaal. Ik moet voor een bedrijfje een programma dat in Turbo Pascal op de Mac is geschreven omzetten in een programma dat, ook in turbo pascal geschreven, onder Windows draait. Nu kan ik wel zelf gaan kijken hoe het programma alles doet en het dan langzaam proberen na te maken, maar ik dacht, als er nou een manier is om in de source code te komen. Dat zou mij een hoop werk schelen!! Wie helpt mij?? [/quote]
Link naar reactie
Heeft het bedrijf de sourcecode niet dan? Beetje dom als ze daar afhankelijk van zijn ;) Maar nee wat jij wilt kan niet. Je kunt niet de higher-level sourcecode uit een .exe toveren. Verlies van semantiek he? je zou hooguit met een disassembler de assembly uit de .exe kunnen halen, maar daar kun jij niks mee als je geen assembly programmeur bent.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi, als je u beperkt tot het decompilen van eigen programmas is dit volledig legaal. Van een exe terug de VB-code aanmaken kan wel. Dit gebeurt met een decompiler, over een paar jaar terug kon je zelfs een freeware decompiler op een legale wijze downloaden van een duitstalige site. Deze was alleen geschikt voor heel kleine programmas en was beperkt tot VB3 ofwel VB4, dat weet ik niet juist meer. In de bekomen sourcecode zaten uiteraard nog fouten en tekortkomingen maar je had een degelijke basis om van te vertrekken. Als een bedrijf een programma aankoopt heeft het toch enkel de exe-files en dll's enz. Nooit de sourcecode. Jij hebt toch ook de cd van windows gekocht (ja?) en dit ook zonder sourcecode. Anders is het als een bedrijf een programma laat maken. Maar om dan ook de sourcecode te krijgen wordt een extra prijs aangerekend. Wat is daar dom aan? Alles heeft zijn prijs. Als je op het web voldoende zoekt zal je ook diensten vinden die dat voor jou willen doen, tegen betaling natuurlijk. Het is maar wat het mag kosten. Succes bij jou pogingen. Guido
Link naar reactie
// pc_freak17 In een woord : onmogelijk. Zelfs als je de sourcecode van dat Mac-programma te voorschijn kunt toveren dan nog is de opzet van een Mac heel anders dan een PC. Daarnaast neem je ook alle bugs & andere ongewenste features mee + eventuele nieuwe die tijdens de conversie ontstaan. Ik heb zelf eens een basic-progje naar pascal/c mogen omzetten ... Achteraf waren we sneller geweest als we gewoon van de grond af opnieuw hadden begonnen. Je kunt het beter gewoon opnieuw maken aan de hand van dezelfde specificaties (= welke functies moet het kennen, hoe moeten de schermen werken).
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
[quote:290924b885="pc_freak17"]Hoi jafo, Wat jij zegt, ben ik inmiddels ook achter gekomen. En ik ben nu dus inderdaad aan het doen wat jij zegt. Ik maak het programma na met dezelfde specificaties, dat verhoogt ook nog de functionaliteit want het andere programma is erg verouderd.[/quote:290924b885] Is het niet eenvoudiger om gewoon contact op te nemen met het bedrijf dat dit proggie heeft gemaakt? Dat lijkt mij ook verstandiger want als jij dit programma gaat namaken dan is er theoretisch de mogelijkheid dat jij en je bedrijf worden aangeklaagd wegens copyright-schending... Maar ja, de kans dat dat gebeurt is erg klein... Overigens, bij verouderde software kun je in het algemeen gewoon eerst beginnen met het maken van nieuwe specificaties en op basis hiervan een nieuw programma ontwikkelen. Overigens... Turbo Pascal? Misschien is Delphi een stuk eenvoudiger.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...