Ga naar inhoud

ActiveSheet.Paste probleempje


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een macrootje dat gegevens verplaatst. Nu wil ik door middel van een Inputbox de data naar het in te vullen celadres verplaatsen. Het blijft steken op de regel ActiveSheet.Paste Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt, Sjaan [code:1:f14c34a128] Sub Verplaatsen() ' ' Verplaatsen Macro ' De macro is opgenomen op 6-6-2003 door aclieder. ' ' Sneltoets: CTRL+e ' Dim doel As Range Range("A1:A4").Select Selection.Cut Set doel = Application.InputBox(prompt:="Vul het doeladres in", Type:=8) doel.Select ActiveSheet.Paste End Sub [/code:1:f14c34a128]
Link naar reactie
De variabele [i:bb4437fee8]doel[/i:bb4437fee8] is van het type object (het "range object" in dit geval). Je kan dan alleen een waarde toewijzen van hetzelfde type. De inputBox-functie retourneert altijd een "string". Vandaar de foutmelding. Het volgende stukje code is een voorbeeld met het toewijzen van een waarde aan het range-object: [code:1:bb4437fee8] Dim doel As Range Dim inputRange As String Range("A1:A3").Select Selection.Cut inputRange = InputBox(prompt:="Doelcel: ") Set doel = Range(inputRange) doel.Select ActiveSheet.Paste ' Het object altijd deleten als je hem niet meer nodig hebt set doel = nothing [/code:1:bb4437fee8] Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...