Ga naar inhoud

[VB6] programmatisch opzoeken van sharenaam


Aanbevolen berichten

Is er een mogelijkheid om vanuit een programma de sharenaam van de eerste harde schijf te vinden? Wat ik heb gedaan is het volgende [code:1:bc54f96d62]Option Explicit Private Computer As FileSystemObject Private Schijven As Drives Private Schijf As Drive Private Sub Form_Load() Set Computer = New FileSystemObject Set Schijven = Computer.Drives For Each Schijf In Schijven Text1.Text = Text1.Text & Schijf.DriveLetter & " - " & Schijf.ShareName & vbCrLf Next Set Schijven = Nothing Set Computer = Nothing End Sub[/code:1:bc54f96d62] Maar dit werkt niet, ik krijg geen sharenaam, alleen wanneer ik een netwerkschijf aan een driveletter toeken krijg ik een sharenaam, maar ik wil de sharenaam hebben van de lokale schijven Oh ja, alle schijven op alle computers staan gedeeld en hebben dus een sharenaam.
Link naar reactie
[quote:8e5144b181="DarkScribe"]Is er een mogelijkheid om vanuit een programma de sharenaam van de eerste harde schijf te vinden? Wat ik heb gedaan is het volgende [code:1:8e5144b181]Option Explicit Private Computer As FileSystemObject Private Schijven As Drives Private Schijf As Drive Private Sub Form_Load() Set Computer = New FileSystemObject Set Schijven = Computer.Drives For Each Schijf In Schijven Text1.Text = Text1.Text & Schijf.DriveLetter & " - " & Schijf.ShareName & vbCrLf Next Set Schijven = Nothing Set Computer = Nothing End Sub[/code:1:8e5144b181] Maar dit werkt niet, ik krijg geen sharenaam, alleen wanneer ik een netwerkschijf aan een driveletter toeken krijg ik een sharenaam, maar ik wil de sharenaam hebben van de lokale schijven Oh ja, alle schijven op alle computers staan gedeeld en hebben dus een sharenaam.[/quote:8e5144b181] http://www.mvps.org/vbnet/index.html?code/network/uncfrommappeddrive.htm
Link naar reactie
[quote:689d8a4c73="DarkScribe"]Dit werkt helaas niet op lokale schijven, zowel onder windows XP als onder windows 98 blijven de tekstboxen leeg. De functies doen ook niet veel als de schijf geen netwerkschijf is en lokale schijven, hoe gedeeld ze ook zijn, blijken geen netwerkschijven te zijn volgens het programma[/quote:689d8a4c73] duh! Ik heb waarschijnlijk de vraag verkeerd begrepen. Als ik het nu goed begrijp heb je een share aangemaakt voor een van je harde schijven. En deze sharenaam wil je op e.o.a. manier via code op kunnen vragen? [url=http://www.google.nl/search?q=WNetOpenEnum+RESOURCETYPE_DISK+visual+basic&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=]Google[/url] [url=http://groups.google.nl/groups?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=WNetOpenEnum+RESOURCETYPE_DISK+visual+basic&lr=&sa=N&tab=wg]Google Groups[/url]
Link naar reactie
Dat is correct, ik wil de sharenaam van een lokale schijf opvragen, niet van een gemapte schijf. Ik heb het register al nageplozen op de sharenaam maar daar staat geen verwijzing naar de naam, wel zijn er een aantal sleutels met de sharenaam maar dan moet je de sharenaam al weten. Uiteraard kan ik zelf de sharenaam opzoeken, eenmaal rechtsklikken en kiezen voor delen is al genoeg maar nu wil ik dat mijn programma dat kan, zonder tussenkomst van een mens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...