Ga naar inhoud

DELPHI 6: TImage control: authomatische refresh???


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb het volgende probleem: In delphi heb ik een form gemaakt dat een TImage control heeft. Als ik hier op klik wordt een vakje gekleurd door op de Canvas een vierkantje te tekenen met de methode Rectangle. Als ik sleep worden er verschillende rechthoekjes getekend. Tot zo ver geen probleem. Alleen het tijdens het slepen voort delphi authomatisch een refresh uit over heel de image, waardoor tijdens het slepen de image gaat 'flikkeren'. Weet iemand hoe ik deze refresh uit kan zetten??? Alvast bedankt Rob
Link naar reactie
[quote:51a1d23897="Rob van Esch"]In delphi heb ik een form gemaakt dat een TImage control heeft. Als ik hier op klik wordt een vakje gekleurd door op de Canvas een vierkantje te tekenen met de methode Rectangle. Als ik sleep worden er verschillende rechthoekjes getekend. Tot zo ver geen probleem. Alleen het tijdens het slepen voort delphi authomatisch een refresh uit over heel de image, waardoor tijdens het slepen de image gaat 'flikkeren'. Weet iemand hoe ik deze refresh uit kan zetten???[/quote:51a1d23897] Nee, weet ik niet. Gebruik een TPaintBox i.p.v. een TImage. Heeft wel als nadeel dat je zelf al het tekenwerk, refresh, etc. moet regelen, maar ja, dat is hier dus geen probleem! Eventueel eerst op een off-screen image/canvas tekenen en deze dan kopieren naar het scherm.
Link naar reactie
Hallo, ik heb inmiddels begrepen dat deze refresh te maken heeft met de redraw van het form o.i.d. Er is een optie om dit uit te zetten voor de geintereseerden: in de formCreate voeg je de volgende regel toe( als je TImage op Form1 geplaatst is tenminste: [code:1:5546beda4d] Form1.ControlStyle := Form1ControlStyle + [csOpaque] [/code:1:5546beda4d] Deze code haalt het flikkeren weg. Groet Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...