Ga naar inhoud

code uit executable halen (VB6)


Aanbevolen berichten

Wat een onzin! sinds wanneer is het illegaal om je eigen broncode te gebruiken. We mogen er toch vanuit gaan dat deze poster ter goeder trouw is! Wat je nodig hebt is een zogenaamde "unpacker" een zoektocht op het net zal wel de nodige links opleveren (van uiteraard legale trail versies...)
Link naar reactie
[quote:b4b8e4a040="rkuiper"]Is er iemand die weet hoe ik de code terug kan krijgen uit een executable? Door een crash ben ik mijn source-code verloren. Ik heb nog een executable van de applicatie. Is de code hier op een of andere manier weer uit te halen? (Ik werkt met Basic 6.0)[/quote:b4b8e4a040] sorrie, voor VB6 is geen ik herhaal geen decomiler te vinden. VB6 wordt namelijk anders gecompileerd als zijn voorgangers VB4 en terug. Van procedureel naar Native, En dit is technisch niet mogelijk. Als je op google zoekt naar een decomiler VB6 lijkt het erop dat je het zult vinden. Maar let op ! Het bestaat niet. reverse engineering is helaas zeker bij de nieuwere talen absoluut onmogelijk.
Link naar reactie
[quote:b5fc5fa2bb="webspider"]Of discompilr jah. DiDo heeft er voor VB3 een gemaakt, heb ík dankbaar gebruik van gemaakt... had een virus ;-) [/quote:b5fc5fa2bb] VB3 programma's waren te decompileren, omdat de source omgezet werd naar zogenaamde P-Code en dus niet rechtstreeks naar een Windows executable formaat met CPU instructies. [quote:b5fc5fa2bb="webspider"] VB6 zijn nog geen betrouwbare voor, jammer maar helaas.[/quote:b5fc5fa2bb] Voor VB6 geld zo ongeveer hetzelfde als dat je voor een C, Delphi, etc.. programma de source zou willen proberen te achterhalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...