Ga naar inhoud

[java] bijv.dmsn=traag ligt aan javataal of aanmijn pc/dmsn?


Aanbevolen berichten

hey ik heb nu een programma (dmsn) en dat is blijkbaar met de java-taal geschreven, maar bij mij is hij suuuper traag. ligt dat aan -mijn pc -down'en beetje verkeerd gegaan -ligt het aan de taal of aan de manier waarop het is gescreven? Ik heb nu namelijk een mooie C++ 'beginners-guide' gevonden, maar velen op dit forum zeggen dat Java toch net ietsje beter is. Ik wilde dus misschien tog maar java gaan leren ipv C++, maar aangezien bijv. dmsn zo ontzettend traag is wil ik ff weten waar dit aan ligt... Alvast bedankt, Lodewijk
Link naar reactie
dmsn is traag omdat het met java is geschreven. Java is gewoon langzamer dan bijvoorbeeld C++, dit komt vooral omdat java op een virtuele pc draait, ofwel java draait op een apart systeem dat de code naar machinetaal vertaald, hierdoor zit er een tussenstation bij dat je bij bijvoorbeeld C++ niet zo hebt. Java is op sommige systemen wel snel trouwens, maar dan moet je denken aan chips/microcontrollers met een java-aansturing (heb ik eens gehoord). Een van de redenen dat Java beter wordt gevonden is omdat het volledig object-georienteerd is, C++ is dat niet volledig. Nou dit is wat ik er van weet, succes ermee
Link naar reactie
Java is inderdaad traag op de reguliere computersystemen. Zoals josteman al aangeeft, zijn er wel systemen, waarop dat niet het geval is. Deze hebben inderdaad processoren, waarin de 'Java Virtuele Machine' al ingeprogrammeerd is. Java broncode wordt gecompileerd naar bytecode en niet naar machinecode. De JVM doet realtime die interpretatieslag. Josteman heeft gelijk, wanneer hij zegt, dat het op de reguliere computersystemen daardoor trager gaat. Immers, bij iedere instructie moet de JVM deze eerst realtime omzetten naar machinecode. Vandaar dat programma's als dMSN traag zijn. Persoonlijk snap ik niet zo goed, waarom mensen GUI-programmatuur schrijven in Java. Dat werkt gewoon niet en het wekt alleen maar ergenissen op. Daarnaast snap ik de ontwikkelaar van Java, Sun Microsystems, ook niet goed. Java wordt vaak verdedigd met de platformonafhankelijkheid. Ik vind dat in zijn huidige vorm niet echt een voordeel. Eerder een nadeel, vanwege de genoemde reden: traagheid. Ze kunnen beter verschillende compilers schrijven, die de platformonafhankelijke broncode naar native machinecode kunnen compileren. Dus bijvoorbeeld: ik compileer een Windowsversie van mijn MP3-speler en een Linuxversie, enzovoort. De Windowsversie kan door Windows zelf uitgevoerd worden. Ideaal toch? Met betrekking tot je vraag over het leren van de programmeertaal. Zeker de moeite waard. Het is een prachtige en schone taal, die zeker de aandacht verdient. Want naast de GUI-programmatuur, die zo'n slechte indruk maakt, zijn er tal van andere Java-toepassingen te bedenken. Vooral serverside op webgebied is veel mogelijk. Over C++ kan ik niet oordelen. Hoor ik ook goede verhalen over. In ieder geval kan ik niet zeggen doe zus of zo. Maar het aanleren van de taal Java is zeker een goede optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...