Ga naar inhoud

Probleem in VB6


Aanbevolen berichten

Ik probeer via in Vb6 een sequentieel bestand te openen in een andere computer in een netwerkje met: Open "\\Computernaam\ Schijfletter:\Mapnaam\Bestandnaam" for input as #1 Dit werkt niet. Ook een database benaderen in een andere computer lukt zo niet. Hoe moet ik mijn computer duidelijk maken dat hij dat bestand moet zoeken op een andere computer in het netwerkje? Wie weet raad? Ik ben al 2 weken bezig naar de oplossing te zoeken. Hein.
Link naar reactie
[quote:512d672d1c="Overhaus"]Ik probeer via in Vb6 een sequentieel bestand te openen in een andere computer in een netwerkje met: Open "\\Computernaam\ Schijfletter:\Mapnaam\Bestandnaam" for input as #1 Dit werkt niet. [/quote:512d672d1c] Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen dat het niet werkt. Je moet eerst op de andere computer een [i:512d672d1c]share[/i:512d672d1c] aanmaken zodat bestanden op die computer door andere gebruikers geopend kunnen worden. [code:1:512d672d1c] Dim FileNumber as long FileNumber = FreeFile Open "\\computernaam\sharenaam\eventuele directory\Bestandnaam" for input as FileNumber[/code:1:512d672d1c]
Link naar reactie
Beste Wiep, Ouwe rot, Dit staat er in mijn 'proggie': Open "\\Dedi\"C:\Kantoor\Klanten" for input as #1 'Dedi' is de naam van de 'Centrale' PC, 'Klanten' is de sequentiële file waaruit ik namen wil inlezen (met input #1, strNaam) in een Do-Loop lus en in een listBox wil zetten. h4xXOr, Mijn netwerkje deelt bestanden en printers maar misschien weet VB dat niet. Hoe moet ik die 'Share'aanmaken? Jouw code is mij niet duidelijk. Geef eens een voorbeeld. Volgens de door jou geschreven code noet er dus een 'ShareNaam' ingevoegd worden tussen C: en Kantoor. Ook is me niet duidelijk waarom 'FileNumber' 'as long'moet worden gedeclareerd. Bedankt, in ieder geval voor het meedenken. Hein.
Link naar reactie
Nu weet ik niet veel van programeren, maar wij hebben op de zaak ook eens zoiets gehad. Dit hebben wij opgelost door het aanmaken van een netwerkverbinding. In verkenner, extra- netwerkverbinding maken. Pad opgeven opnieuw verbinden bij aanmelden aanvinken. Je hebt nu een "hardeschijf" erbij gekregen. Dit pad opgeven en probleem opgelost. Nogmaals ik weet niet of het bij jou ook zo werkt, maar ons programma werkte vanaf toen vlekkeloos.
Link naar reactie
Het probleem is dat je denkt dat je C schijf 'C:' heet, de oplossing is simpel Open op Dedi 'Deze Computer', klik rechts op je C schijf, kies voor delen en daar zie je de sharenaam van de C schijf. Dit kan zijn de volumenaam van je schijf of gewoon 'C' zonder de : Vervolgens doe je 'OPEN "\\Dedi\Sharenaam\Kantoor\Klanten" for input as #1'
Link naar reactie
sorry monster, maar ik moet je een beetje uit de droom halen. Stel je maakt een netwerkverbinding aan, bv T, dan betekend dit dat je op alle PC's in je netwerk waar je dit programma wilt gaan gebruiken, ook zo'n netwerkverbinding moet gaan maken. het mooiste is om het volledige pad te gebruiken \\server\noemmaarop... Wil je het helemaal geweldig maken, gebruik dan een CommonDialog-component en sla het pad op in een ini-file, zit je altijd snor
Link naar reactie
[quote:aa465e6922="pkouwer"]sorry monster, maar ik moet je een beetje uit de droom halen. Stel je maakt een netwerkverbinding aan, bv T, dan betekend dit dat je op alle PC's in je netwerk waar je dit programma wilt gaan gebruiken, ook zo'n netwerkverbinding moet gaan maken. het mooiste is om het volledige pad te gebruiken \\server\noemmaarop... Wil je het helemaal geweldig maken, gebruik dan een CommonDialog-component en sla het pad op in een ini-file, zit je altijd snor[/quote:aa465e6922] Wat is het probleem dan? Hahaha, ik bedoelde er meer mee, dat de oplossingen soms zo simpel zijn dat je erover struikeld. Iemand die juist niet in de materie zit, steld soms de juiste vragen. En geloof me, dit is mij helaas ook wel eens overkomen. Zit de stekker er wel in? Doe niet zo stom natuurlijk zit de .............. Aaargh. Natuurlijk is hetgeen wat jij zegt waar, maar ik heb nergens gelezen dat het op meerdere pc's gebruikt gaat worden. Maar aangezien jij mee wil liften op mij rose wolk. Ga je gang :P
Link naar reactie
[quote:69101c5d32="Overhaus"]h4xXOr, Mijn netwerkje deelt bestanden en printers maar misschien weet VB dat niet. Hoe moet ik die 'Share'aanmaken? [/quote:69101c5d32] Aangezen je zoals hierboven geschreven, een stationsletter kunt mappen, duidt dit er op dat je al een share hebt. [quote:69101c5d32="Overhaus"] Jouw code is mij niet duidelijk. Geef eens een voorbeeld. Volgens de door jou geschreven code noet er dus een 'ShareNaam' ingevoegd worden tussen C: en Kantoor. [/quote:69101c5d32] Nee, C: en Kantoor moeten vervangen worden door de sharenaam [quote:69101c5d32="Overhaus"] Ook is me niet duidelijk waarom 'FileNumber' 'as long'moet worden gedeclareerd. [/quote:69101c5d32] 'FileNumber' moet eigenlijk als Integer gedclareerd worden. Hiermee veranderd echter de vraag niet. Voor meer info zie [url=http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vblr7/html/vafctfreefile.asp]TFM[/url] aka de help. [quote:69101c5d32="Overhaus"] Bedankt, in ieder geval voor het meedenken. Hein.[/quote:69101c5d32]
Link naar reactie
[quote:5bf884eea7="Overhaus"]Ik probeer via in Vb6 een sequentieel bestand te openen in een andere computer in een netwerkje met: Open "\\Computernaam\ Schijfletter:\Mapnaam\Bestandnaam" for input as #1 Dit werkt niet. Ook een database benaderen in een andere computer lukt zo niet. Hoe moet ik mijn computer duidelijk maken dat hij dat bestand moet zoeken op een andere computer in het netwerkje? Wie weet raad? Ik ben al 2 weken bezig naar de oplossing te zoeken. Hein.[/quote:5bf884eea7] Je kunt het doen via meerdere manieren, "ff uit het hoofd" zoeken naar Map network drive VB6 op Google. Dus doormiddel van een netwerkconnectie , Of Via het OpenDialog venster bladeren naar het bestand, en dan het pad wegschrijven in het register.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...