Ga naar inhoud

Beveiliging opheffen in XP Prof!


Aanbevolen berichten

[quote:a6524352d0]Wat? Denk je dat je de XP beveiliging kunt omzeilen? Nope! Microsoft heeft dit namelijk behoorlijk dichtgetimmerd en zelfs al kun je de schijf direct benaderen, als die administrator de schijf als NTFS heeft geformatteerd dan is wat je inleest van de schijf compleet onleesbaar. [/quote:a6524352d0] Onder Dos kun je met het juiste programma prima ook ntfs partities benaderen en uitlezen hoor. Ik heb zelf getest met win2000, volgens mij moet dat met WinXP ook wel lukken.
Link naar reactie
[quote:83a0c295b4="25061"]jongens we hebben het al! windows xp prof administrator pass was niet te omzeilen?????? dus wel. simpel nog ook cd in pc. pc aan. nieuw wachtwoord opgeven. pc rebooten. met zojuist gemaakte pass inloggen en je bent in de administrator. marr dat was echt niet zomaar hoor. zoals ik eerder zei: die jongen dacht alles wel goed te hebben ingesteld op zijn manier, en dat werkte niet! Grtz HP![/quote:83a0c295b4] Dit is alleen mogelijk indien de PC geen onderdeel uitmaakt van een (goed ingericht) domein, en met een Windows 2000 Pro CD-rom.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Leuk dat het werkt, maar wat als over een tijdje de boel spaak loopt en de systeembeheerder weer komt opdagen in opdracht van de beheerder/bestuur van het buurthuis en hij ziet dat er geknoeid is, ik zou een zeer gepepperde rekening sturen als systeembeheerder. Even voor de goede orde, het verhaal lezend komt die systeembeheerder niet erg klantgericht en kundig over, ik had bijvoorbeeld o.a. de BIOS beveiligd met een wachtwoord en boot-cd functie uitgezet, ook te omzeilen maar niet zo makkelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...