Ga naar inhoud

[C]Kan niet schrijven in bestand


Aanbevolen berichten

Hallo, een beginnersvraag : Ik ben sinds een paar dagen met C aan het programmeren en nu stoot ik op een probleem : Ik heb een klein programmatje geschreven voor een txt-bestand aan te maken, dit is de code : [code:1:c9015e7e74] #include <stdio.h> int main() { FILE *pnf; char *str; pnf=fopen("test.txt","w"); printf("tik een string in \n"); scanf("%s",&str); fprintf(pnf,"%s",str); fclose(pnf); return 0; } [/code:1:c9015e7e74] Maar als het progje runt en typ een string in en druk op enter dan wordt er wel een bestand "Test.txt" aangemaakt maar dat bestand is leeg. Weet iemand waar dat aan ligt? Alvast bedankt! Wim.
Link naar reactie
Hij doet het om 2 redenen niet. Een char kan maar 1 letter bevatten, je kan een array maken door bijvoorbeeld char *str[100] te maken. En verder moet je bij de fprintf het adres meegeven, door fprintf(pnf,"%s",&str); ps. scanf pakt alleen het eerste woord [code:1:da8ccfd56c] #include <stdio.h> int main() { FILE *pnf; char *str[100]; pnf=fopen("test.txt","w"); printf("tik een string in \n"); scanf("%s",&str); fprintf(pnf,"%s",&str); fclose(pnf); return 0; } [/code:1:da8ccfd56c] Suc6 Groeten Josteman
Link naar reactie
Bijna goed. char *str[100] is een array van 100 pointers naar char en niet een array van 100 chars. [code:1:1b31fb7b8c]#include <stdio.h> int main() { FILE *pnf; char str[100]; pnf=fopen("test.txt","w"); printf("tik een string in \n"); scanf("%s",str); fprintf(pnf,"%s",str); fclose(pnf); return 0; }[/code:1:1b31fb7b8c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...