Ga naar inhoud

[C] Vullen van lijsten


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgend code gekregen van school en moet nu een lijst maken, ik weet echter niet hoe je zo'n lijst kan vullen, het is een dubbel gelinkte lijst. Zou misschien iemand mij kunnen helpen om deze te vullen? [code:1:411eeeac7b] enum keukentype { Chinees, Indisch, Indiaans, Frans, Engels, Hollands, Vlaams, Duits, Portugees, Italiaans, Mexicaans, Grieks }; typedef struct { char restaurantnaam[30]; enum keukentype KeukenSoort; char straat[30]; char plaats[30]; }Elemtype; typedef struct DLN { Elemtype E; struct DLN *ptr_Volgende, *ptr_Vorige; }DLNode; typedef struct { DLNode *ptr_Kop, *_Staart; unsigned int Aantal; }DList; [/code:1:411eeeac7b] Met vriendelijke groet Josteman
Link naar reactie
[quote:acb9856f19="josteman"]Ik heb de volgend code gekregen van school en moet nu een lijst maken, ik weet echter niet hoe je zo'n lijst kan vullen, het is een dubbel gelinkte lijst. Zou misschien iemand mij kunnen helpen om deze te vullen? [code:1:acb9856f19] enum keukentype { Chinees, Indisch, Indiaans, Frans, Engels, Hollands, Vlaams, Duits, Portugees, Italiaans, Mexicaans, Grieks }; typedef struct { char restaurantnaam[30]; enum keukentype KeukenSoort; char straat[30]; char plaats[30]; }Elemtype; typedef struct DLN { Elemtype E; struct DLN *ptr_Volgende, *ptr_Vorige; }DLNode; typedef struct { DLNode *ptr_Kop, *_Staart; unsigned int Aantal; }DList; [/code:1:acb9856f19] [/quote:acb9856f19] Ik zou zeggen begin onderaan met verwerking van de gegevens... [code:1:acb9856f19] #1 Maak een variabele (lst) van het type DList. Dit wordt de List. #2 Declareer een pointer variabele (p) naar het type DLNode #3 Declareer geheugen voor het type DLNode en plaats pointer in #2 #4 Vul p->E. #5 Zet p->ptr_Volgende op NULL #6 Zet p->ptr_Vorig op lst._Staart #7 Voeg p toe aan list, door.. #8 lst->_Staart->ptr_Volgende=p #9 lst->_Staart = p #10 etc. (stap 3 t/m 9 zoveel keer herhalen als er elementen zijn) Bij het toevoegen van het eerste element ook nog ptr_Kop zetten. [/code:1:acb9856f19] -- Onder voorbehoud --
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...