Ga naar inhoud

[Access] Automatisch printen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer onderstaande code te gebruiken om een rapport te printen, daarna af te sluiten, dan naar het volgende record te gaan (voor een nieuwe klantnaam welke gebruikt wordt in de query waar het rapport van afhankelijk is) en dan weer te printen. [code:1:1925214794]Private Sub KNP_AFRUKKEN_Click() On Error GoTo Err_KNP_AFRUKKEN_Click DoCmd.GoToRecord , , acFirst Dim i Dim stDocName As String stDocName = "RPTWEEKOVERZICHT" For i = 1 To Me![FRM_WEEKOVERZICHT_AANTAL].Form![TXT_AANTAL] - 1 DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal DoCmd.GoToRecord , , acNext Next Exit_KNP_AFRUKKEN_Click:[/code:1:1925214794] Als ik de zelfde code gebruik maar dan ipv een printopdracht bijv een foutmelding laat zien dan werkt het wel. Wat gaat er mis? ps. Soortgelijke code gebruik ik ook in een andere toepassing om automatisch email te versturen en ook daar werkt het prima. Het gaat dus fout met de printopdracht?!?
Link naar reactie
Waar staat in bovenstaande code de printopdracht?? Misschien heb je aan wat informatie uit de help. Groeten, Wouter PrintOut, methode Met de methode PrintOut wordt de actie Afdrukken (PrintOut) uitgevoerd in Visual Basic. Zie het onderwerp over de actie voor meer informatie over de werking van de actie en de bijbehorende argumenten. Syntaxis DoCmd.PrintOut [afdrukbereik][, vanafpagina, totpagina][, afdrukkwaliteit][, exemplaren][, exemplarensorteren] De methode PrintOut kent de volgende argumenten: Argument Beschrijving afdrukbereik Een van de volgende ingebouwde constanten: acPrintAll (standaard) acSelection acPages Als u niets opgeeft bij dit argument, wordt de standaardinstelling (acPrintAll) gebruikt. vanafpagina Een numerieke expressie die een geldig paginanummer in het actieve formulier of gegevensblad aangeeft. Dit argument is verplicht als u acPages opgeeft voor het argument afdrukbereik. totpagina Een numerieke expressie die een geldig paginanummer in het actieve formulier of gegevensblad aangeeft. Dit argument is verplicht als u acPages opgeeft voor het argument afdrukbereik. afdrukkwaliteit Een van de volgende ingebouwde constanten: acDraft acHigh (standaard) acLow acMedium Als u niets opgeeft bij dit argument, wordt de standaardinstelling (acHigh) gebruikt. exemplaren Een numerieke expressie. Als u niets opgeeft bij dit argument, wordt de standaardinstelling (1) gebruikt. exemplarensorteren Gebruik True (–1) als u afdrukken wilt sorteren en False (0) als u wilt afdrukken zonder sorteren. Als u niets opgeeft bij dit argument, wordt de standaardinstelling (True) gebruikt. Aanvullende informatie U hoeft niets op te geven bij een optioneel argument midden in de syntaxis, maar dan moet u wel een komma voor het argument opnemen. Als u een argument aan het eind achterwege laat, hoeft u geen komma op te nemen na het laatste argument dat u opgeeft.
Link naar reactie
Bovenstaande komt uit mijn VBA Access help, zal dus wel werken. En je hebt wel gelijk, ik dacht dat DoCmd.OpenReport alleen het report opende, maar hij print hem inderdaad meteen uit. Maar ik denk dat hij alleen de eerste uitprint omdat bij de volgende het Rapport al geopend is! Volgens mij werkt het wel als je steeds het rapport sluit in de loop, of probeer het eens met Docmd.printout i.p.v. met DoCmd.OpenReport Groeten, Wouter
Link naar reactie
Nope, hij doet het nog steeds niet. Het rapport is trouwens niet geopend en hoeft dus ook niet gesloten te worden. Ik heb het wel nog wel geprobeerd maar ook dat had geen resultaat. Vreemd... ps. Waarschijnlijk is het iets heel simpels. Ben benieuwd of het vanavond -als het hier iets drukker is- opgelost wordt.
Link naar reactie
Als je een rapport uitprint, gekoppeld aan een query worden toch alle records afgedrukt welke in de query geselecteerd zijn? Elk op een eigen blad. Waarom dus het rapport telkens aanroepen met een andere klantennaam? Maak een query waarin de gewenste klanten geselecteerd worden en koppel hieraan je rapport. Wim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...