Ga naar inhoud

Delphi + XML connectie


Aanbevolen berichten

Ey mensen, Ik ben dit jaar begonnen met het programmeren in Delphi (moest van school), opzich wel leuk all1 ze zijn nog steeds bezig met gegevens uit tekstbestandjes lezen enzo. Kan iemand me uitleggen hoe ik een connectie maak met een XML bestand en hoe ik daar dingen in wegschrijf en opvraag ? (Nederlandse Online Handleiding mag ook), hieronder staat men huidige XML file. [code:1:0e63f7e957]<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> <KilometerRegistratieDatabase> <Datum></Datum> <BeginStand></BeginStand> <EindStand></EindStand> <Bestemming></Bestemming> </KilometerRegistratieDatabase>[/code:1:0e63f7e957] En via deze url kun je plaatje zien van het programma waar ik mee bezig ben. [url]Http://www.ict1a.nl/KilomterRegistratie.png[/url] Alvast bedankt voor het antwoord. M.v.g Stefan
Link naar reactie
Delphi 6 (geloof ik) en hoger hebben daar het TXMLDocument object voor. Dit deelt de gegevens in op de manier zoals een TTreeview dat ongeveer doet. Zoek even in je help-bestanden op "TXMLDocument" voor een voorbeeld en meer informatie hierover. Andreas -- "Don't try to confuse me with the facts!"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...