Ga naar inhoud

Excel NL versie/VBA in het Engels/formules?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Excel NL versie (onderdeel Office 97). Als ik een formule wil ingeven in [color=red:b196ce0f6a]een cel in het werkblad[/color:b196ce0f6a] dan gaat, of met rechtstreekse invoer in de cel of via de keuze in de formulekiezer, dat zo: bijvoorbeeld: in cel a1 staat de [color=red:b196ce0f6a]nederlandstalige[/color:b196ce0f6a]formule: =AFRONDEN(SOM(A1:G1)/AANTAL(A1:G1);2) Maar... Hoe kom ik aan de [color=red:b196ce0f6a]engelse formuleterm[/color:b196ce0f6a] die nodig is als ik deze berekening via VBA wil laten doen? De vraag van mij is: - wie kan mij helpen aan een lijst waarin de formules in het Nederlands staan en de VBA equivalent in het Engels vb: Som() ........ Sum() of - wie kan mij helpen aan een hyperlinksverwijzing naar een dergelijke lijst? Thanks..
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Een lijst heb ik niet, maar ik doe het meestal zo: Plaats de cursor op de cel waar de nederlandse formule instaat. Neem een macro waarin je de inhoud van de cel opvraagt (Functietoets F2 of dubbelklikken op de cel) en bevestig vervolgens de inhoud door bijvoorbeeld op enter te drukken. Stop dan de macro. Jouw voorbeeld heb ik in cel A2 gezet om een kringverwijzing te voorkomen. Met bovenstaande krijg je dan dit resultaat: [code:1:66e7124b2b]ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(SUM(R[-1]C:R[-1]C[6])/COUNT(R[-1]C:R[-1]C[6]),2)"[/code:1:66e7124b2b] Excel gebruikt in dit geval RK-verwijzingen R[-1] betekent 1 rij omhoog C[6] betekent 6 kolommen naar rechts geen haken met een nr ertussen betekent dezelfde kolom(C) of rij(R) Je mag natuurlijk ook de absolute verwijzing gebruiken: En dan is de engelse benaming voor jouw voorbeeld ROUND(SUM(A1:G1)/COUNT(A1:G1),2) is. Misschien ten overvloede: jouw formule is gelijk aan de formule GEMIDDELDE(); deze is weer gelijk aan: [code:1:66e7124b2b]ActiveCell.FormulaR1C1 = "=AVERAGE(R[-1]C[-3]:R[-1]C[3])"[/code:1:66e7124b2b] De engelse benaming voor =GEMIDDELDE(A1:G1) is dus gelijk aan =AVERAGE(A1:G1). Zie ook de help: "Werkbladfuncties van Microsoft Excel gebruiken in Visual Basic" Succes ermee!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...