Ga naar inhoud

MS Access 2000 : testen string


Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil testen of een string is ingevuld of niet, dit lijkt me niet te lukken. Ik heb geprobeerd : if woisnr = "" then .. if woisnr = null then ... if woisnr = empty then ... niets schijnt te werken in versie 2000 ik wil liever niet de tabel wijzigen dat het veld ingevuld moet worden, dit werkt nl. ook niet altijd. Als de gebruiker dit veld niet aanklikt dan hoeft het nl ook niet ingevuld te worden. Wie kent dit probleem en heeft een oplossing ?? Alvast bedankt. ERwin
Link naar reactie
[quote:7f2f87d570="polinski"]Hoi, ik wil testen of een string is ingevuld of niet, dit lijkt me niet te lukken. Ik heb geprobeerd : if woisnr = "" then .. if woisnr = null then ... if woisnr = empty then ... niets schijnt te werken in versie 2000 ik wil liever niet de tabel wijzigen dat het veld ingevuld moet worden, dit werkt nl. ook niet altijd. Als de gebruiker dit veld niet aanklikt dan hoeft het nl ook niet ingevuld te worden. Wie kent dit probleem en heeft een oplossing ??[/quote:7f2f87d570] #1 Een tekst/varchar veld in Access 97 (en hoogstwaarschijnlijk ook in 2000) heeft twee eigenschappen die relevant zijn, nl: "Vereist" en "Lengte nul toestaan". #2 Wil je een veldwaarde uit de database controleren dan gaat dit ongeveer op de volgende manier.[code:1:7f2f87d570] if IsNull(woisnr) then call msgbox("woisnr is onbekend") else if (trim(woisnr) = "") then call msgbox("whoisnr is niet ingevuld.") else call msgbox("whoisnr=" & woisnr) endif end if[/code:1:7f2f87d570] Een veldwaarde kan NULL zijn of niet. Als de veldwaarde niet NULL, dan kan deze een lengte hebben van 0 of niet (voor strings)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...