Ga naar inhoud

C!T mei.. schoon&snel


Aanbevolen berichten

Ik heb het artikel over schoon en snel gelezen in de C!T van mei 2003. Hetgeen beschreven werkte perfect, maar nu wil ik zo'n proggie maken om ook mijn Temporary Internetfiles en Geschiedenis te kunnen wissen. Maar dit werkt op een of andere manier niet... hij doet het gewoon niet :cry: . Ik heb dit: @echo off cd\ cd windows\temp echo J | del *.* cd\ cd WINDOWS\Temporary Internet Files echo J | del *.* waarom werkt dit niet?? volgensmij kan het niet aan de hoofdletters liggen.. Kan iemand mij helpen?? Alvast bedankt Bob
Link naar reactie
[quote:52c8272819="bob_emmen"] @echo off cd\ cd windows\temp echo J | del *.* cd\ cd WINDOWS\Temporary Internet Files echo J | del *.* waarom werkt dit niet?? volgensmij kan het niet aan de hoofdletters liggen.. [/quote:52c8272819] [img:52c8272819]http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif[/img:52c8272819] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=545295&highlight=#545295]Automatisch verwijderen van bestanden.[/url]
Link naar reactie
Ik heb het artikel niet gelezen, maar op basis van hoe jouw batchfile er uitziet het volgende. Probeer eerst alleen eens de tijdelijke windowsbestanden te verwijderen als volgt: @echo off cd Windows\Temp del *.* De map C:\Windows\Tijdelijke internetbestanden is een map die in Dos niet voorkomt (althans bij mij niet). Hoe je de inhoud daarvan via Dos moet verwijderen weet ik niet.
Link naar reactie
Om van alles te verwijderen werk ik met het dos commando [b:e32e85e21a]deltree[/b:e32e85e21a] Hiermee verwijder je ook submappen, [b:e32e85e21a]del [/b:e32e85e21a]verwijdert alleen bestanden. Met de toevoeging /y voorkom je dat je iedere keer moet bevestigen dat je het commando wilt uitvoeren. Onderstaand stukje staat in mijn autoexec.bat om van alles te verwijderen. [quote:e32e85e21a]deltree /y c:\temp\. ;deltree /y c:\windows\recent\. deltree /y c:\windows\temp\. deltree /y c:\windows\tempor~1\. deltree /y c:\windows\cookies\. ;deltree /y c:\windows\history\. if not exist c:\recycled\nul mkdir c:\recycled if not exist c:\temp\nul mkdir c:\temp if not exist c:\windows\recent\nul mkdir c:\windows\recent if not exist c:\windows\temp\nul mkdir c:\windows\temp[/quote:e32e85e21a] Let ook op de puntjes, dus het beste kun je met kopieren en plakken bovenstaand stukje in je autoexec.bat opnemen. Voor [b:e32e85e21a]recent [/b:e32e85e21a]en [b:e32e85e21a]history[/b:e32e85e21a] heb ik voor de zekerheid een ; geplaatst, dus worden de commando's in die regels niet uitgevoerd. De ; verwijderen en ze werken alsnog. [b:e32e85e21a]Voor de volledigheid [/b:e32e85e21a] [b:e32e85e21a]Tempor~1[/b:e32e85e21a] is de map waarin de tijdelijke internetbestanden staan. [b:e32e85e21a]History [/b:e32e85e21a] is de map geschiedenis (IE5.5) [b:e32e85e21a]Recycled[/b:e32e85e21a] is de prullenbak, deze dus eventueel verwijderen, anders wordt iedere keer dat je de PC opstart, je prullenbak leeggemaakt. [b:e32e85e21a]Recent [/b:e32e85e21a]zie je als je via Start, Documenten de laatst bewerkte documenten aanroept, wordt dus ook leeggemaakt, als je ; verwijdert.
Link naar reactie
Als ik dit soort berichten lees, heb ik soms het idee dat ik een kind met een automatisch pistool russische roulette zie spelen. Je weet gewoon dat het goed gaat totdat de trekker wordt overgehaald... Maar goed, een mens moet dingen toch zelf leren. Trial and error is de meest beproefde leermethode, zolang eventuele schade maar weer opgeruimd kan worden...
Link naar reactie
[quote:3bf4ead15b="Workshop Alex"]Als ik dit soort berichten lees, heb ik soms het idee dat ik een kind met een automatisch pistool russische roulette zie spelen. Je weet gewoon dat het goed gaat totdat de trekker wordt overgehaald... Maar goed, een mens moet dingen toch zelf leren. Trial and error is de meest beproefde leermethode, zolang eventuele schade maar weer opgeruimd kan worden...[/quote:3bf4ead15b] Ik denk persoonlijk niet dat dit veel kwaad kan, maar ik vind het zoiezo behoorlijk onnuttig.....
Link naar reactie
[b:afb32a88eb]Workshop Alex schreef: [/b:afb32a88eb] [quote:afb32a88eb]Als ik dit soort berichten lees, heb ik soms het idee dat ik een kind met een automatisch pistool russische roulette zie spelen. Je weet gewoon dat het goed gaat totdat de trekker wordt overgehaald... Maar goed, een mens moet dingen toch zelf leren. Trial and error is de meest beproefde leermethode, zolang eventuele schade maar weer opgeruimd kan worden...[/quote:afb32a88eb] De routine die ik beschreef werkt inderdaad niet altijd. Werkt onder DOS, Windows 3x en Windows 9x. Met XP werkt het inderdaad niet, heb ik ondervonden en met NT en W2000 zal het ook wel niet gaan. Maar, je krijgt hooguit wat foutmeldingen, dus zullen we het houden op Russisch roulette met een waterpistool. :oops: Sorry voor eventueel ongemak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...