Ga naar inhoud

VB6 Events elimineren


Aanbevolen berichten

Hoi, Iemand enig idee hoe je kunt voorkomen dat bepaalde Events nog raisen nadat je desbetreffende control al hebt ge'unload'. Ik bewaar bijv. een order dmv F12 Het scherm verdwijnt (unload) F12 wordt opgevangen door Form_Keydown (KeyPreview=True) Als alles bewaard is, komt het KeyDown Event nog even om de hoek kijken van de control, vanwaar ik F12 toetste. Daar klapt VB eruit (of de executable die je ervan maakt). Dus de vraag is niet om via een omweg dit op te lossen, maar puur of ik de events van controls die niet meer bestaan, achterwege kan laten. Alvast bedankt voor de moeite, groetjes Rob
Link naar reactie
[quote:06e309ae98="Rob V"] Iemand enig idee hoe je kunt voorkomen dat bepaalde Events nog raisen nadat je desbetreffende control al hebt ge'unload'. Ik bewaar bijv. een order dmv F12 Het scherm verdwijnt (unload) F12 wordt opgevangen door Form_Keydown (KeyPreview=True) Als alles bewaard is, komt het KeyDown Event nog even om de hoek kijken van de control, vanwaar ik F12 toetste. Daar klapt VB eruit (of de executable die je ervan maakt). Dus de vraag is niet om via een omweg dit op te lossen, maar puur of ik de events van controls die niet meer bestaan, achterwege kan laten. [/quote:06e309ae98] in het Form_KeyDown event moet je zoiets toepassen: [code:1:06e309ae98]Select Case KeyCode Case VK_F12 ' alles bewaren en control sluiten KeyCode = 0 Case ... End Select [/code:1:06e309ae98]
Link naar reactie
Nee, dan is het 'kwaad' al geschiedt. Want het KeyDown event van de control waar ik op stond, staat op dit punt al in de rij zeg maar, als het Form_Keydown is afgerond. Maar ik kan er wel omheen programmeren om het te verhelpen, maar ik vraag me af of het mogelijk is, om de events van controls die niet meer bestaan NIET te laten raisen, of te killen, voordat ze raisen. ROB
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...