Ga naar inhoud

[Delphi]Besturingssysteem maken


Aanbevolen berichten

Mee eens. Het wordt niets als je totaal geen basiskennis hebt van zaken als: - geheugenbeheer - procesbeheer (in een multitasking omgeving) - I/O beheer - bestandssystemen Ik heb het geprobeerd met redelijke kennis van deze zaken, maar geloof me, daarmee kom je er nog lang niet. Ik kwam tot iets, dat kon booten, commando's interpreteren en routines op basis van die commando's kon uitvoeren. Zoals w.roosenburg zegt: je hebt bijvoorbeeld ook grondige kennis nodig van assembly en eventueel een stukje C bijvoorbeeld om al die theorie in de praktijk te brengen.
Link naar reactie
[quote:02b2e10186="wim_verbakel"]Het was ook helemaal mijn bedoeling om iets dergelijks te maken, anders had iedereen wel een eigen besturingssysteem, maar ik wou gewoon eens kijken hoe dat zo een beetje in zijn werk gaat en messchien wel om een beetje mee te experimenteren.[/quote:02b2e10186][url=http://www.v2os.cx/]The V2 Operating System[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...