Ga naar inhoud

HELP AUB, met Setup


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal: Ik heb een klein programma gemaakt met Flash, ( kids.exe ) 20 MB die zit op een CDrom. Mijn vraag is dus: Ik wil een bestand SETUP.EXE maken, en als de gebuiken op SETUP.EXE klikt, de programma stuurt - ALLEEN - de ICON van mijn programma op de DISKTOP van de gebruiken, en niet de heel (KIDS.EXE) die natuurlijk op de CDROM blijft. E wanner geen CD op de station ligt. krijgt de gebuiker een foutmeelding dat CDROM moet in station zijn. HELP AUB :cry:
Link naar reactie
En in welke programmeertaal wil je dat programmaatje maken? VB? Delphi? C++? Hou er rekening mee dat je de locatie van de desktop via een Windows API moet opvragen, aangezien deze kan verschillen per computer en zelfs per gebruiker. Er zijn vrij veel setup programma's die geen rekening houden met het feit dat Windows niet op de standaard locatie is geinstalleerd. Ik heb er redelijk wat last van omdat ik Windows 2000 op mijn H: station heb geinstalleerd. En regelmatig merk ik op dat software zich probeert te installeren op mijn C: drive... Ook zul je rekening moeten houden met meerdere CD-rom stations. Ikzelf heb er namelijk drie en een shortcut die naar de verkeerde CD-Rom kijkt is knap irritant. Wat jij eigenlijk wilt is niet een shortcut maar een klein tooltje dat op de desktop wordt geinstalleerd en alle CD-Rom stations afloopt op zoek naar kids.exe en deze dus opstart. Anders kun je wel gewoon een shortcut dumpen op de desktop.
Link naar reactie
Wellicht is een autorun makkelijker te verwezenlijken? (met een verwijzing naar kids.exe) Dit zijn dan wel twee handelingen. klikken op "Mijn computer" en dan klikken op "CD-rom drive", dan zou automatisch de flash applicatie moeten starten. Maar wellicht is dit voor de minder ervaren gebruikers toch te ingewikkeld?
Link naar reactie
Al vast bedankt [b:f88540db77]Workshop Alex [/b:f88540db77] & [b:f88540db77]h4xX0r[/b:f88540db77] Autorun is niet me bedoeling dat vind ik makelijk maar is niet zo handig voor kids. de bedoeling zoals ALEX begrijpt, gewoon een ICON op desktop maken. Wie kan me helpen om een setup maken, op VB of Dalphi maak niet uit, gewoon Resautaat vink ik prima. Al vast bedankt iedereen
Link naar reactie
VB of Delphi dus... Okay, [url=http://delphi.about.com/library/weekly/aa091499.htm]Hier[/url] heb je een link naar een stukje Delphi code. Maar om je een klik te besparen kopieer ik hieronder de code van die andere site:[code:1:27e7fff2b0]uses ShlObj, ActiveX, ComObj; ... procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var IObject : IUnknown; ISLink : IShellLink; IPFile : IPersistFile; PIDL : PItemIDList; InFolder : array[0..MAX_PATH] of Char; TargetName : String; LinkName : WideString; begin TargetName := 'c:\windows\calc.exe'; {Use TargetName:=ParamStr(0) which returns the path and file name of the executing program to create a link to your Application} IObject := CreateComObject(CLSID_ShellLink); ISLink := IObject as IShellLink; IPFile := IObject as IPersistFile; with ISLink do begin SetPath(pChar(TargetName)); SetWorkingDirectory (pChar(ExtractFilePath(TargetName))); end; // if we want to place a link on the Desktop SHGetSpecialFolderLocation (0, CSIDL_DESKTOPDIRECTORY, PIDL); SHGetPathFromIDList (PIDL, InFolder); { or if we want a link to appear in some other, not-so-special, folder: InFolder := 'c:\SomeFolder' } LinkName := InFolder + '\Delphi Created Link.lnk'; IPFile.Save(PWChar(LinkName), false); end;[/code:1:27e7fff2b0] Alleen zul je zelf moeten zorgen dat de link naar het juiste bestand wijst...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...