Ga naar inhoud

FormatFloat probleempje [Delphi 7 Personal]


Aanbevolen berichten

Ik kan het me niet meer herinneren! :x Ik wil een tekst in een TEdit box 'formatfloaten' op de volgende manier tijdens de onExit event. Bv.: als er 0 (nul) in staat moet het 00 worden. Wie helpt mij? Ik had de volgende code: [code:1:f5825418a0]procedure TForm1.Edit1Exit(Sender: TObject); var s: string; begin s := Edit1.Text; Edit1.Text := FormatFloat('00', s); end;[/code:1:f5825418a0] En als ik het met tijd wil doen doe ik het volgende: [code:1:f5825418a0]procedure TForm1.Edit1Exit(Sender: TObject); var s: string; begin s := Edit1.Text; Edit1.Text := FormatFloat('00:00', s); end;[/code:1:f5825418a0] Ik krijg bij het compilen telkens de melding dat: FormatFloat cannot be runned with these arguments of zoiets.
Link naar reactie
Formatfloat werkt niet met een string maar met een getal, bv extended. Hier een voorbeeld. [code:1:2141f7ed85] procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var S : string; N : Extended; begin S := Edit1.Text; N := StrToFloat(S); S := FormatFloat('00.',N); Edit1.Text := S; end;[/code:1:2141f7ed85] Als je met een string wilt werken kijik dan bij format strings, bv de FmtStr procedure. wimb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...