Ga naar inhoud

Visual Basic, een verborgen file aanmaken


Aanbevolen berichten

Je kunt het ook met een filesystemobject doen. Voeg bij je references de scripting runtime toe. Onderstaand voorbeeld komt recht uit de MSDN help: Sub SetClearArchiveBit(filespec) Dim fs, f, r Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fs.GetFile(fs.GetFileName(filespec)) If f.attributes and 32 Then r = MsgBox("The Archive bit is set, do you want to clear it?", vbYesNo, "Set/Clear Archive Bit") If r = vbYes Then f.attributes = f.attributes - 32 MsgBox "Archive bit is cleared." Else MsgBox "Archive bit remains set." End If Else r = MsgBox("The Archive bit is not set. Do you want to set it?", vbYesNo, "Set/Clear Archive Bit") If r = vbYes Then f.attributes = f.attributes + 32 MsgBox "Archive bit is set." Else MsgBox "Archive bit remains clear." End If End If End Sub
Link naar reactie
[quote:5652a08f7e="pc_freak17"]Ik werk sinds een aantal maanden met Visual basic 6.0 en dit gaat heel goed, maar nu zit ik met een probleem. Ik wil namelijk een bestand vanuit visual basic laten aanmaken dat ook meteen verborgen is. Is dit mogelijk en zo ja kan iemand me dan vertellen hoe dat moet.[/quote:5652a08f7e] [code:1:5652a08f7e] public function MaakVerborgenBestand(byval BestandsNaam as string) as boolean Dim FileHandle As Long MaakVerborgenBestand = False FileHandle = CreateFile(bestandNaam,GENERIC_WRITE,FILE_SHARE_READ, _ BYVAL 0&, CREATE_ALWAYS,FILE_ATTRIBUTE_HIDDEN) if (FileHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE) then MaakVerborgenBestand = True CloseHandle(FileHandle) end if End Function [/code:1:5652a08f7e]
Link naar reactie
Inderdaad, het werkt. Maar het is niet de mooiste manier (wel de makkelijkste); je voert eigenlijk gewoon een DOS-commando uit (te weten attrib). Mogelijk krijg je hierdoor in een flits een DOS-box te zien. Daarnaast weet je nooit zeker of het wel gelukt is; attrib wordt uitgevoerd maar geeft geen informatie terug. De methode van h4xX0r is wat dat betreft een stuk mooier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...