Ga naar inhoud

[C#/.NET] OCR/Barcodes & Printereigenschappen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met twee dingen op dit moment. 1. Ik ben bezig met een programma en daarvoor moet ik een simpele string (wat letters en cijfers) kunnen inscannen, en daarna omzetten naar plain text met behulp van OCR. Hoe ik kan scannen in .NET weet ik inmiddels, daarvoor heb ik een handig artikel gevonden op CodeProject. Maar hoe ik OCR kan integreren in mijn programma zou ik niet weten. Het hoeft geen geavanceerde OCR te zijn, tis alleen maar inlezen van een paar letters en cijfers achter elkaar met een witte achtergrond. Iemand ideeën? :D 2. Voor hetzelfde project (ander programma) moet ik op een of andere manier achterhalen wat de minimale marges zijn voor de geinstalleerde printer om te kunnen printen. In de .NET framework zit wel een klasse waar je een aantal eigenschappen van de printer mee kan uitlezen, maar dit mis ik. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Misschien met de Win32 API ofzo? Ook hier is dus een schop in de goede richting welkom ;) Barcode herkenning zou ook kunnen, er zit namelijk een barcode aan vast. Dit zou ik wel zelf kunnen programmeren misschien, maar dan moet ik eerst weten hoe barcodes in elkaar zitten. Ik heb daar wel wat sites over gevonden, maar geen site waar dat echt duidelijk staat uitgelegd (het liefst in het nederlands).. Alvast bedankt! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...