Ga naar inhoud

Excel-VBA: macro starten vanuit werkbalk?


Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb een paar regels VBA-code geschreven om een eigen werkbalk mee te maken in Excel. Dit werkt prima (zie hieronder), alleen zodra ik op de knop in de werkbalk druk, verschijnt een melding als "De macro <naam macro.xsl>!DoeIets kan niet worden gevonden". De bedoeling is echter dat zodra je op de knop drukt, de macro DoeIets() wordt uitgevoerd. Heeft iemand een idee wat ik fout doe / over het hoofd zie? Bij voorbaat dank! [code:1:36ffdc4ac3]Sub DoeIets MsgBox "Test" End Sub Sub MaakCommandBar Application.CommandBars.Add(Name:="Test").Visible = True Application.CommandBars("Test").Controls.Add(Type:=msoControlButton, ID:=2950, Before:=1).OnAction = "DoeIets" End Sub[/code:1:36ffdc4ac3]
Link naar reactie
[quote:930ef1bdf7]Dit werkt prima (zie hieronder), alleen zodra ik op de knop in de werkbalk druk, verschijnt een melding als "De macro <naam macro.xsl>!DoeIets kan niet worden gevonden[/quote:930ef1bdf7] De code opzich is goed, alleen verwijst excel naar een mapnaam, waarmee je geen rekening hebt gehouden. Probeer deze code eens, bij mij werkt het wel: [code:1:930ef1bdf7] Sub DoeIets() MsgBox "Test" End Sub Sub MaakCommandBar() Dim MapNaam, BladNaam MapNaam = ActiveWorkbook.Name 'huidige naam van de werkmap BladNaam = ActiveSheet.Name 'huidige naam van het actieve werkblad Application.CommandBars.Add(Name:="Test").Visible = True Application.CommandBars("Test").Controls.Add(Type:=msoControlButton, ID:=2950, Before:=1).OnAction = MapNaam + "!" + BladNaam + ".DoeIets" End Sub [/code:1:930ef1bdf7]
Link naar reactie
Hallo Mouse Interactive, Dank voor je reactie! Ik heb je code letterlijk overgenomen en laten lopen. Er wordt een nieuwe werkbalk met knop + icoon gemaakt. Echter, als ik op de knop druk, verschijnt de melding "De macro test.xls!Blad1.DoeIets kan niet worden gevonden". Het werkblad in kwestie is nu wel toegevoegd, alleen blijft de melding hetzelfde. Wat vreemd is: als de code het bij jou wel doet, waarom bij mij dan niet? Zie ik een instelling van Excel (ik gebruik de 2000-versie) over het hoofd? Ik had zelf al gedacht aan het beveiligingsniveau van macro's, maar die staat bij mij op laag - en zou het probleem dus niet mogen zijn. Heb je nog meer ideeen? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Hmm......... erg vreemd..... :o Kijk....nu ben ik niet echt een excel expert ofzo...maar ik weet er wel redelijk wat vanaf. Stuur anders ff een email naar mbakker82@hotmail.com, dan stuur ik je ff het excel bestandje waarin de macro bij mij wel werkt. Voor de rest..... mijn excel instellingen staan zeg maar gewoon op standaard enzo.....niets aan veranderd. Greetz, Maurice[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...