Ga naar inhoud

Delphi en Compileren


Aanbevolen berichten

[quote:e6223a49ef="wilgen"]Ik ben begonnen met programmeren in Delphi maar loop al direct tegen een probleem aan waarover niet wordt gesproken in de boeken die ik van Delphi heb. Misschien is het te eenvoudig maar ik compileer een programma door b.v. op F9 te drukken, maar hoe stop ik de compilatie.[/quote:e6223a49ef] Met F9 run je het programma. Voordat het programma gerunt wordt, wordt binnen no-time de source gecompileert. Daarom denk ik dat je programma wilt stoppen, omdat je deze opgestart hebt. Je source controleren op fouten doe je via Menu->[u:e6223a49ef]P[/u:e6223a49ef]roject->[u:e6223a49ef]S[/u:e6223a49ef]yntax check Compileren doe je met CTRL+F9 (Menu->[u:e6223a49ef]P[/u:e6223a49ef]roject->[u:e6223a49ef]C[/u:e6223a49ef]ompile Project) Je applicatie stoppen doe je via de gebruikelijke manier. Wil je het programma rigoreus stoppen via Delphi dan kan dat met CTRL+F2 [i:e6223a49ef]Program Reset[/i:e6223a49ef] (Menu->[u:e6223a49ef]R[/u:e6223a49ef]un->Program R[u:e6223a49ef]e[/u:e6223a49ef]set)
Link naar reactie
[quote:71f5924045]Met F9 run je het programma. Voordat het programma gerunt wordt, wordt binnen no-time de source gecompileert. Daarom denk ik dat je programma wilt stoppen, omdat je deze opgestart hebt.[/quote:71f5924045] Dat is wel een slimme opmerking, CTRL+F2 (Program Reset) heb al 100.000 keer gedaan, maar het compileren heb ik nog nooit gestopt. Gaat ook veel te snel om te stoppen wimb
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden, ik ben er intussen achter wat ik moet doen. Ik heb uitvoeren en compileren door elkaar gehaald, als ik op F9 druk wordt het programma gecompileerd en daarna uitgevoerd, het scherm waarin het programma wordt uitgevoerd moet ik gewoon weghalen door het scherm te sluiten. Nog een aanvullende vraag. Ik had om te beginnen het boek "Mastering Delphi 5" van Marco Cantu gekocht maar dit vind ik om te beginnen minder goed, ik heb daarna "Basiscusus Delphi 6" van Academic service gekocht wat me als beginner beter bevalt. Is er nog een ander boek dat aan de hand van uitgewerkte voorbeelden voor zelfstudie geschikt is
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...