Ga naar inhoud

Access 2000 expert


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan en wil er voor mij een Access 2000 database maken waarin ik gegevens kwijt kan van mijn klanten. Ik wil de verrichte werkzaamheden kunnen noteren, welk contract mijn klant heeft en tot wanneer deze loopt en ik wil gegevens kwijt kunnen over het netwerk. 1 en ander kan later besproken worden. Ik heb al een aantal softwareleveranciers en zakelijke programmeurs benaderd, echter die komen allen met zware CRM oplossingen. Het honorarium komen we wel uit. Ik hoop dat deze posting toegestaan is ondanks het commerciele karakter, anders kan hij misschien verplaatst worden naar "te koop gevraagd"???????
Link naar reactie
Ik denk toch echt dat je wat aan de lage kant zit te denken voor je honorarium. Met zulke dingen ben je altijd meer tijd kwijt dan je op het eerste gezicht zal zeggen. Maar om het eens duidelijk te maken, je wilt dus met een frontend en backend werken. Meerdere gebruikers die gelijkijding met het programma kunnen werken. Gaat dit via de access runtime gebeuren of via een volledige office installatie. Wil je ook gebruik maken van raporten, zodat je dingen kan afdrukken. Van wie wordt het programma, wil jij het exclusieve recht erop, of blijft die bij de programeur liggen. Gewoon wat vraagjes die in me opkwamen :)
Link naar reactie
[quote:893e5af6b5="Supervisor_NL_"]Ik denk toch echt dat je wat aan de lage kant zit te denken voor je honorarium. Met zulke dingen ben je altijd meer tijd kwijt dan je op het eerste gezicht zal zeggen. Maar om het eens duidelijk te maken, je wilt dus met een frontend en backend werken. Meerdere gebruikers die gelijkijding met het programma kunnen werken. Gaat dit via de access runtime gebeuren of via een volledige office installatie. Wil je ook gebruik maken van raporten, zodat je dingen kan afdrukken. Van wie wordt het programma, wil jij het exclusieve recht erop, of blijft die bij de programeur liggen. Gewoon wat vraagjes die in me opkwamen :)[/quote:893e5af6b5] Het is allemaal veel simpeler, ik heb zelf Acces, en ben ook de enige die erin werkt. Ik wil bij kunnen houden op welke dagen ik bij een klant ben geweest en wat ik daar gedaan heb. Verder wil ik de mogelijkheid hebben door middel van velden om in te vullen wat er zoal staat en draait op het netwerk, dus bijv. server aanwezig of niet, Peer-to-peer of domain, ipadres gegevens, eventueel inloggegevens internet, firewall gegevens, backup gegevens etc etc. Er hoeven geen rapporten uitgedraaid te worden. Wie de rechten heeft maakt mij niet uit, zolang ik wel vrij blijf om te doen en te laten met de database wat ik wil. Eigenlijk gewoon de dingen die je in een word documentje kwijt zou kunnen alleen lijkt zoiets in Access mij wat overzichtelijker en eenvoudiger in te vullen. Ik denk dat het voor iemand met Access ervaring hooguit een half dagje werk is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het maken kost wellicht een halve dag maar vergeet niet de tijd die gaat zitten in het overleg wat er nu precies allemaal gemaakt moet worden. Ui t ervaring weet ik dat een beschrijving zoals je hierboven bijvoorbeeld geeft niet voldoende is om iets te bouwen. Dan wordt het teveel naar mijn eigen inzicht. Uitleg met voorbeelden is dus nodig om na de eerste versie zo min mogelijk aanpassingen te hoeven doen. Iets wat toch onvermijdelijk is leert ook de ervaring, omdat wanneer het product klaar is de klant opeens nieuwe mogelijkheden ziet en/of de dingen net weer even anders wil. Kortom, allemaal dingen die ook tijd kosten. Daarnast kost het ook tijd om e.e.a. gebruiksvriendelijk op te zetten. Als het allemaal zo eenvoudig mogelijk moet zijn zou ik zeggen, start de diverse Wizards in Access maar op.
Link naar reactie
[quote:c71252e406="pkouwer"]dan sukkel je toch lekker verder :) Ben je wel een dief van je eigen portemonnee en branche[/quote:c71252e406]Wat loop je toch te zeiken vent, eerst vraag je wat het schuift, dan of het wel serieus en geen grap, klaarblijkelijk ben je er achter dat het nu geen grap is en wil je iedereen even laten weten dat je voor € 100-150 je pc niet opstart, als dat al teveel moeite is, reageer dan ook niet met dat soort puberale opmerkingen en ga je gerief ergens anders zoeken in plaats van hier het forum te verkrachten, zak :evil:
Link naar reactie
Tuurlijk mag je hetgeen je denkt en vindt hier wel kwijt. Jij geeft jouw mening nu toch ook! Ik bedoel, als degene die er niet op in gaan niet mogen reageren, dan hoeven degene die er wel op in gaan dat ook niet te doen (dat interesseert me dan ook niets). Veel antwoorden hou je dan over... :-? Er mag natuurlijk worden aangegeven dat de gevraagde prijs voor sommigen van ons veel te laag is. Wie het daar niet mee eens is kan dat ook aangegeven. Zo kan er nog een leuke discussie ontstaan. Het is tenslotte een forum hier. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...