Ga naar inhoud

[JAVA] Hoe kan ik mijn buttons opnieuw laden


anoniem

Aanbevolen berichten

Herman, Het onderstaande is mijn code. De bedoeling is dat indien de waarde van "beeld" 0 is, er een tekst area staat waar een gebruiker zijn naam in vult. Zodra de waarde 1 is, moeten er drie buttons staan. En als de waarde 3 is, staat er een button met als label Computer. Dit werkt prima. Maar als de waarde van "beeld" veranderd, blijft de button staan, en wordt niet vervangen door een ander. En dat was juist mijn bedoeling <grin> Ik hoop dat dit duidelijker is, Robert [code:1:544815fc75] public void init() { if (beeld == 0) { Label titel1; titel1 = new Label ("Vul hier je naam in:"); add(titel1); naamVeld = new TextField(25); add(naamVeld); naamVeld.addActionListener(this); } if (beeld == 1) { een = new Button("1"); add(een); een.addActionListener(this); twee = new Button("2"); add(twee); twee.addActionListener(this); drie = new Button("3"); add(drie); drie.addActionListener(this); } if (beeld == 2) { computer = new Button("Computer"); add(computer); computer.addActionListener(this); } } [/code:1:544815fc75]
Link naar reactie
Lt, -het lukt me wel om een button onzichtbaar te maken, en ook wel om het label van een button te veranderen. Ik had al gemaakt: een Button vijf = new Button("5"); een Button drie= new Button("3"); -ik neem aan dat je applet al een methode actionPerformed had? Deze laat ik het label van button vijf veranderen, en button drie wordt onzichtbaar. public void actionPerformed (ActionEvent ae){ vijf.setLabel("vijf"); drie.setVisible(false) ; } Ik zou zeggen: kijk eens in de java tutorial van sun bij layoutmanagers, met name paint() en repaint(); Herman
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...