Ga naar inhoud

A.I


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben een klein a.itje ant maken in qbasic nou wil ik het programma een persoonlijkheid geven omdat hij dient om te antwoorden op reacties etc nou heb ik ergens gelezen dat ik dat met databases moet doen waarin ik de woorden vermeld nou mijn vraag is hoe maak ik zon database en hoe roep ik hem op om in te zoeken in qbasc als ik bv. moet reageren op hockey als die in de database staat onder de leuke dingen... alvast bedankt
Link naar reactie
Als je database slechts een paar items bevat, kun je de boel gewoon opslaan in een tekst-file. Grotere files kunnen ook. Let op dat onderstaande geen echte database is! database file: [code:1:6155c140f9][hockey] antwoord1 = "leuke sport' antwoord2 = "nederland wereldkampioen" [voetbal] antwoord1 = "ik haat het" antwoord2 = "nederland kan niet voetballen" antwoord3 = "laat maar" [cricket] antwoord1 = "grandioze sport" antwoord2 = "wereldkampioenschap in Zuid Afrika" antwoord3 = "Zuid Afrika verliest van West-Indies" antwoord4 = "Nederland wereldkampioen : kans 0,02%" antwoord5 = "spannend tot de laatste seconde"[/code:1:6155c140f9] Ik weet niet of qbasic een functie heeft om windows-ini files te lezen (daar is bovenstaande database file op gebaseerd). Indien niet, dan moet je die functie zelf schrijven. Als je die functie hebt, kun je in een loopje alle antwoorden mbt bv hockey opzoeken, er random eentje uitpikken en deze op het scherm zetten. Bij grotere files is het tbv de snelheid handig om eerst de file in te lezen en alle antwoorden op te slaan. Als de boel echt uit de hand gaat lopen, is een indexering aan te bevelen zodat je sneller de antwoorden kunt vinden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...