Ga naar inhoud

misschien??een domme vraag.


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb mij eens verdiept in progamma`s. zoals kazaa,imesh,bearshare. maar hoe maak je zoiets. zijn daar progamma`s voor. en kun je als je als je een progje download,kijken wat er in de install.exe zit. en kun je er dingen in veranderen/verwijderen/toepassen. dat zijn voor mij open vragen?? zijn daar progamma`s voor. misschien kan iemand van jullie mij hier een beetje mee verder helpen. ben zelf een complete leek op dit gebied.. alvast bedankt..
Link naar reactie
Programma's [b:823006060a]maken[/b:823006060a] is een heel andere tak van sport dan programma's hobby-matig een beetje binnenstebuiten draaien en "hacken" / aanpassen. Om programma's te maken moet je vooral programmeerkennis hebben. Daarnaast moet je voor de programma's waar je het over hebt ook het nodige weten van poorten en protocollen (ivm file-sharing) Ik kan je alleen maar aanraden een boek te kopen over bv. Visual Basic; niet bepaald de meest geavanceerde programmeertaal, maar een goede "instapper". Programma's [i:823006060a]slopen en aanpassen[/i:823006060a] is volgens mij, afhankelijk van de licentie, strafbaar. Maar goed, ik houd je niet persé tegen. Een leuk tooltje om programma's te analyseren is ResHack, wat overigens volledig gratis en legaal is: http://www.users.on.net/johnson/resourcehacker/
Link naar reactie
dank je voor je uitleg. ik zal het 1 en ander proberen. het is niet bedoelt om een progamma te kraken,of wat dan ook. maar meer om zoiets te maken. om uit de install.exe dingen te halen.gaat mij voornamelijk om spyware. en eventuele toegevoegde dingen waar je niets aan hebt. vaak word in de install.exe meegeleverd oa;bonzi buddy,en dat soort troep. dat wou ik er juist uithalen..puur voor eigen gebruik. dingen die ik dus download echt spyware vrij te maken. bedankt...vedion.
Link naar reactie
[quote:88007e20cc="vedion"]om uit de install.exe dingen te halen.gaat mij voornamelijk om spyware. en eventuele toegevoegde dingen waar je niets aan hebt.[/quote:88007e20cc] Ik snap wat je bedoelt, maar in principe vallen dat soort handelingen natuurlijk ook onder "hacken" en is daarmee strafbaar. Meestal staat er in de licentie overeenkomst dat je het programma op geen enkele manier mag wijzigen of aanpassen. Daaronder valt ook het verwijderen van spyware "modules" uit installatie bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...