Ga naar inhoud

Events in je eigen code in delphi opnemen. Hoe moet dit ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik zou graag het volgende voor elkaar krijgen in Delphi, maar het lukt me niet. Een globale variabele TELLER, een integer. Deze is bij formcreate 0. Een knop die deze variabele met 1 verhoogt. Zodra TELLER 10 is, moet er een event wakker worden, deze geeft bijvoorbeeld in een memobox aan dat de TELLER de 10 overschreden is. Dus niet simpelweg bij elke keer dat je op het knopje drukt controleren hoe groot TELLER is, een event moet aangeven dat hij 10 is. Hoe maak ik zoiets ?
Link naar reactie
Van deze variabele een property maken. Bij het implementeren van deze property kun je dan een test uitvoeren: [code:1:a90b889968] dVariabele : Integer; dCounter : Integer; ... ... property variabele : Integer read dVariable write SetVariable(Value : Integer); [/code:1:a90b889968] Waarbij SetVariable(Value : Integer) [code:1:a90b889968] TClassName.SetVariable(Value : Integer) begin if dVariabele <> Value then begin dVariabele:= Value; dCounter:=dCounter + 1 end if dCounter = 10 then Application.MessageBox(...); end; [/code:1:a90b889968]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...